همشهری آنلاین: اتحادیه اروپا جریمه‌ای ۱۱۰ میلیون یورویی برای شبکه اجتماعی فیس‌بوک تعیین کرد. این اتحادیه بر این نظر است که فیس‌بوک به هنگام ادغام با سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ، درباره استفاده از اطلاعات آن شرکت اطلاعات نادرستی داده است.

جریمه ۱۱۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای فیس‌بوک

به گزارش دويچه وله، شبکه اجتماعی فیس‌بوک به پرداخت ۱۱۰ میلیون یورو جریمه به کمیسیون اتحادیه اروپا محکوم شده است. فیس‌بوک متهم است به هنگام ادغام با سرویس پیام‌رسانی واتس‌اپ اطلاعاتی نادرست نسبت به نحوه استفاده از داده‌های اعضای واتس‌اپ در اختیار عموم قرار داده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه (۲۸ اردیبهشت / ۱۸ مه) در بروکسل هم زمان اعلام کرد که تعیین این جریمه با ادغام این دو شبکه عظیم ارتباطی ندارد که در سال ۲۰۱۴ فعالیت مشترک‌شان را آغاز کردند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی فیس‌بوک این جریمه را بپذیرد. یکی از سخن‌گویان این شرکت اعلام کرد: «با اعلام امروز کمیسیون اتحادیه اروپا، بررسی پرونده رو به پایان می‌رود.»

موضوع بر سر استفاده خودکار داده‌هایی در باره هویت‌ کاربران فیس‌بوک و وتس‌اپ است. خانم مارگرته وستاگر، کمیسر امور رقابت در اتحادیه اروپا در این باره گفت: « فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ در درخواست ادغام با شرکت واتس‌اپ، اطلاع داده بود که قادر نیست "مطابقت خودکار و قابل اعتمادی" میان حساب‌های کاربری فیس‌بوک و وتس‌اپ ایجاد کند.

او افزود که شرکت واتس‌اپ اما در اوت سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) خلاف این سخنان را اعلام کرد و گفت شماره تلفن کاربران واتس‌اپ را می‌شد با هویت کاربران در حساب کاربری فیس‌بوک‌ مرتبط کرد. همین امر بود که انتقادهای فراوان حامیان حفاظت از اطلاعات خصوصی شهروندان را در پی داشت.

کمیسر امور رقابت در اتحادیه اروپا در این باره تاکید کرد که برای کمیسیون اتحادیه اروپا محرز شده که اطلاعاتی که فیس‌بوک در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده، نادرست بوده و در همین سال امکانات فنی برای تطابق خودکار هویت‌ کاربران فیس‌بوک و واتس‌اپ وجود داشته و کارمندان فیس‌بوک نیز از آن آگاهی داشته‌اند.

شرکت فیس‌بوک در این باره اعلام کرده که با کمیسیون اتحادیه اروپا در جریان تحقیقات‌اش با حسن نیت همکاری کرده و هرگونه اطلاعاتی را در اختیار این کمیسیون قرار داده است. یکی از سخنگویان فیس‌بوک در همین مورد اطمینان داد که اطلاعات نادرست در مدارک سال ۲۰۱۴ عمدی نبوده است.

خانم مارگرته وستاگر در پایان افزود که این جریمه پیامی واضح برای شرکت‌ها دارد و آن این که اگر در آینده شرکت‌ها با هم ادغام شوند باید اطلاعاتی دقیق در اختیار اتحادیه اروپا قرار دهند.

او گفت رقم بالای جریمه نیز تضمینی است که دیگر شرکت‌ها به فکر دادن اطلاعات نادرست به اتحادیه اروپا نیفتند و بدانند که سطح جریمه در این ارتباط بالاست، زیرا ادغام شرکت‌ها در اتحادیه اروپا باید برمبنای رقابت آزاد صورت گیرد و اطلاعاتی دقیق و روشن در این رابطه ارائه شود.

کد خبر 370698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha