شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ژنرال عبدالرشید دوستمف معاون رئیس‌جمهور افغانستان که به شکنجه و آدم‌ربایی متهم است، باوجود وعده دولت برای اجرای عدالت، کشورش را به مقصد ترکیه ترک کرد.

ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون رئیس‌جمهور افغانستان ماه‌ها پیش از سوی احمد ایشچی، از مخالفان سیاسی‌اش متهم به بدرفتاری جنسی و آدم‌ربایی شد و در پی آن دادستانی کل افغانستان پرونده این قضیه را باز کرد.

این پرونده اکنون در حال بررسی است و محافظان دوستم در ارتباط با این پرونده به دادستانی کل افغانستان برای تحقیق حاضر شدند اما خود او در دادستانی حاضر نشد.

معاون اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان عصر جمعه 29 ارديبهشت کشورش را به مقصد ترکیه ترک کرد و ظاهرا برای درمان رفته است. گفته می‌شود او مشکلات مربوط به مصرف الکل دارد و از دیابت هم رنج می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، با خروج دوستم از افغانستان، محاکمه او دیگر بعید به نظر می‌رسد و همین سوال‌هايي را درباره یک دهه تلاش‌های غرب برای برقرای نظم و قانون در افغانستان و جلب اعتماد مردمی به دولت به وجود می‌آورد.

دوستم ماه‌ها به دلیل اتهام‌هاي احمد ایشچی در دفتر کارش حاضر نشده بود و در خانه‌اش در کابل به سر می‌برد.

گزارش‌های زیادی منتشر شده بود مبنی بر این‌که ژنرال دوستم زیر فشار قرار دارد تا به ترکیه برود اما ظاهرا او در برابر این فشارها مقاومت می‌کرد.

کد خبر 370656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha