همشهری آنلاین: خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مخالف حضور عمر البشیر رئیس جمهور سودان در نشست کشورهای عربی - اسلامی و آمریکا در ریاض است.

 آسوشیتدپرس: ترامپ مخالف حضور عمر البشیر در نشست ریاض است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده، تاکید کرد: واشنگتن مخالف دعوت از هر فردی از جمله عمر البشیر، که در فهرست تعقیبی دیوان کیفری بین المللی قرار دارد در نشست ریاض است و موضع روشن خود را بیان کرده است.

دیوان کیفری بین المللی از سال 2009 عمر البشیر را به اتهام ارتکاب جنایت های جنگی، جنایت های ضد بشری و کشتار جمعی در منطقه دارفور سودان تحت پیگرد قرار داده است.

رئیس جمهوری سودان این دیوان را به رسمیت نمی شناسد و معتقد است که این دیوان یک ابزار استعماری علیه کشورش و سایر کشورهای آفریقایی می باشد.

بر اساس این گزارش، دولت عربستان سعودی در راستای دعوت 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه این کشور از سران 17 کشور به منظور شرکت در نشستی با حضور 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا در ریاض، از عمر البشیر رئیس جمهور سودان نیز دعوت کرده است.

وزیر خارجه سعودی اخیرا و در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان از اتحاد جدید میان کشورهای عربی با آمریکا خبر داد و ادعا کرد که برگزاری اجلاس آمریکایی- عربی در ریاض در روز 21 می 2017 ( 31 ا ردیبهشت 96) گامی مهم در جهت مقابله با افراط گرایی است.

عادل الجبیر در توییتر خود تاکید کرده بود: این اولین سفر تاریخی رئیس جمهور آمریکا به یک کشور مسلمان خواهد بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد در ماه جاری به عربستان سعودی، سرزمین های اشغالی و واتیکان سفر کند.

کد خبر 370398

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha