سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی: ملت بزرگ و موقعیت شناس ایران در روز جمعه‌ یک‌بار دیگر در آزمونی بزرگ شرکت می‌کند و علاوه بر انتخاب فرد اصلح برای مدیریت ارشد اجرایی کشور، حضوری حداکثری و مقتدرانه از خود به‌نمایش می‌گذارد.

انتخابات

 آنچه مسلم است اينكه در روزهاي گذشته و در جريان تبليغات و رقابت‌هاي انتخاباتي، شاهد بداخلاقي‌هايي بوديم كه گاه از سوي برخي نامزدها و گاه از سوي طرفداران آنها صورت گرفت و مذاق ملت را تلخ كرد. اما بدون ترديد اين اتفاق موجب سرخوردگي مردم و عقب‌نشيني آنها از حضور در پاي صندوق‌هاي رأي نخواهد شد. ملت بزرگ ايران در روز جمعه‌ پيش رو مي‌تواند از 2 طريق تلخكامي رفتارهاي تبليغاتي را به شيريني تبديل كند: اول اينكه با حضوري چشمگير و يكپارچه، اقتدار و عزم ملي خود را به رخ جهان بكشد و نشان دهد كه هرچند اين بي‌اخلاقي‌ها را نمي‌پسندد، اما آن را يك امر داخلي و خانوادگي مي‌داند و به هيچ گروه و قدرتي اجازه‌ سوءاستفاده نخواهد داد. دوم اينكه فردي را انتخاب كند كه ضمن داشتن تمام شرايط رياست‌جمهوري، براي رفاه مردم تلاش كند و در مقابل مفاسد سازمان‌يافته‌ اداري و اقتصادي بايستد و ويژه‌خواري‌ها را ريشه‌كن سازد. سمت رياست‌جمهوري آنگونه كه مقام معظم رهبري تبيين فرمودند برخلاف تبليغات بيگانه، نقش بسيار مهمي در اداره كشور دارد. رئيس‌جمهور با اختيارات وسيعي كه در قانون دارد، مي‌تواند كشور را آباد كند و از لحاظ علمي و صنعتي و مسائل انساني و يا از لحاظ امنيت، كشور را به پيش ببرد. كفايت و توانايي‌هاي اوست كه مي‌تواند زندگي را در كام مردم شيرين كند. (11/2/1384)

آري، اين روزها مي‌گذرد، تب و تاب رقابت‌ها فروكش مي‌كند و هركدام از نامزدهاي محترم كه انتخاب شود، فرصتي محدود خواهد داشت كه چون ابر مي‌گذرد. آنچه از او به‌جا مي‌ماند كارنامه‌اي است كه در حافظه‌ ملت ثبت مي‌شود و ذخيره‌ او براي ملاقات با حضرت احكم الحاكمين خواهد بود. بنابراين دولت دوازدهم بايد به اشرافيت‌ها پايان بدهد و طبقه‌ اعيان را حاكم بر مقدرات پابرهنه‌ها نكند و بداند كه مردم از حاكميت ويژ‌ه‌ها و نورچشمي‌ها و آقازاده‌ها خسته و بيزارند. رئيس‌جمهور آينده كه تا چند روز ديگر مشخص مي‌شود، بايد با بازنگري در روابط دولت و ملت، دست بر دوش مردم بگذارد و در يك رابطه‌ دوسويه با مردم، خدمتي جهادي را مدنظر قرار دهد.

کد خبر 370205

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha