یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری دو - محمود قلی پور: به روزهای نهایی انتخابات نزدیک شده‌ایم، پس رعایت ۴اصل برای همه ما لازم و ضروری است:

1- حضور حداكثري پاي صندوق: نظام سياسي در ايران اسلامي به‌گونه‌اي طراحي شده كه همواره نيازمند پشتيباني مستقيم و مداخله حداكثري مردم در سرنوشت خود است. اينكه به اندازه سن اين انقلاب، انتخابات داشته‌ايم گوياي همين اراده صحيح است. پس هركس كه دستش مي‌رسد ديگران را براي آمدن پاي صندوق تشويق و تحريض كند. كسي از پير و جوان، در خانواده‌ها باقي نماند كه براي آمدن و رأي دادن ترديد داشته باشد. ترديدها را زايل كنيم و اراده‌ها را براي آمدن قوي‌سازيم.

2- مهرباني و پرهيز از تفرقه: آنچه حاصل اصلي اين انتخابات خواهد بود، حركت به سمت آرمان‌ها، آرزوها و بهبود امور است. پس حواس‌مان باشد پس از انتخابات، راه دوباره‌اي براي تمدن‌سازي‌، گشوده مي‌شود، اين راه بايد توسط همه مردم پيموده شود. حال اگر مردم در قالب گروه‌هاي سياسي يا قوميتي يا جنسيتي مختلف، با هم دچار كدورت و يا خدايي ناكرده دچار تفرقه شده باشند، با بهترين انتخاب هم، كاري از پيش نخواهد رفت. پس خانواده و فاميل دقت كنند آتش مجادلات انتخاباتي را آنقدر پردامنه نكنند كه مودت و مهرباني خانوادگي را بسوزاند.

3- رعايت اخلاق: يادمان باشد در مكتب اسلامي و انساني ما، هرگز وسيله با هدف توجيه نمي‌شود. حتي اگر مي‌خواهيم به اهداف مقدس دست پيدا كنيم، نبايد به وسايل و شيوه‌هاي غلط و يا خطا متوسل شويم. بسيار بوده است كه حتي در جنگ‌هاي سرنوشت‌ساز با دشمنان طراز اول، اهل‌بيت(ع) ما دست به شگردهاي غيراخلاقي نزده‌اند و چه بسا نتيجه ظاهري آن جنگ به نفع‌شان تمام نشده است، اما آنها همواره بر اصول اخلاقي پافشاري كرده‌اند. سيره پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين(ع) سرشار از اين رفتارهاي شگرف و شگفت است. حالا ما كه درگير يك جنگ و ستيز كفر و باطل نيستيم، ما به يك رقابت سياسي درون نظام مشغوليم، پس همه جا متوجه و پاسدار اخلاقيات باشيم.

4- حفظ آرامش و امنيت: در شرايط ناامن و پر از آشوب منطقه، از عراق و تركيه گرفته تا افغانستان و يمن، بزرگ‌ترين سرمايه و نعمت ناشناخته ما مردم ايران، نعمت آرامش و امنيت است، پس بايد با تمام توان خود چه پيش از انتخابات و چه پس از آن براي حفظ اين امنيت تلاش كنيم و خدايي نكرده به‌خاطر مسائل جزئي سياسي، به اين متاع با ارزش چوب حراج نزنيم.

کد خبر 369971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha