همشهری آنلاین: رئیسی با بیان اینکه کلید قفل کسب و کار در دست جوانان است گفت دیواری بلند بین چپاولگران و مردم خواهیم کشید.

رئیسی

به گزارش  فارس به یاسوج، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم یاسوج اظهار داشت:‌ استان کهگیلویه و بویر احمد مردمانی خونگرم، با صفا و زاگرس نشینانی که سهم زیادی در امنیت ملی ما دارند.

وی افزود: کشور ما با نعمت‌های خدادادی چیزی کم ندارد و این استان ذخایر نفت و گازی دارد که ثروت عظیمی برای کشور است. این استان ده درصد منابع آبی منطقه را در اختیار دارد. سرزمین‌های حاصلخیز کشاورزی و تنوع اقلیمی بالایی دارد. در این استان می‌توان گیاهان دارویی تولید و ارزآوری بالایی ایجاد کرد. در استان درخت‌های ارزشمند بلوط به عنوان ثروت ارزشمند وجود دارد. سوال این است که چرا با وجود این همه ذخایر و منابع و نیروهای انسانی کارامد این میزان بیکار وجود دارد؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که سهم استان کهگیلویه و بویر احمد در اقتصاد ملی چه میزان است، ادامه داد: با وجود نیروهای تحصیلکرده و کارامد چرا میزان بیکاری همه دلسوزان را دغدغه‌مند کرده است؟ چرا از منابع و ذخایر خدادادی در جهت کشاورزی نوین و صنایع تبدیلی استفاده نمی شود؟ سوال مردم این چیزهاست. ما زبان کسانی هستیم که روزنامه و رسانه ندارند مانند کشاورزان و مردمان سختکوش هستیم که سخنشان شنیده نمی‌شود.

رئیسی با بیان اینکه آیا حق مردم است که علی رغم ثروت های خدادادی تعداد خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی افزایش پیدا کند، گفت: حق است که میزان بالای بیکاری پدران و مادران را نگران کند؟

وی با بیان اینکه پنجاه درصد ظرفیت صنعتی کشور متوقف شده است، اظهار داشت: آیا حق است که هفده هزار کارگاه تعطیل شود؟

به اعتقاد کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یازده میلیون جوان آماده ازدواج وجود دارد. دختران به دنبال شوهر شاغل و مسکن هستند. آیا با این امکانات کشور نمی‌توان شغل و سر پناه ایجاد کرد.

به گفته رئیسی امکان تغییر وضعیت برای ایجاد شغل میلیونی وجود دارد. شما می‌گویید نمی‌شود. ما می‌گوییم باید بشود چرا که بر اساس برنامه ششم باید شغل میلیونی ایجاد شود. شما می‌گویید نمی‌شود. ما می‌گوییم اگر نمی‌توانید چرا خود را در معرض رای مردم قرار دادید؟

وی افزود: ما امروز امکان مسکن سازی را داشتیم. خانمها طلا و فرش زیر پا را فروختند؟ آیا انصاف است که تا امروز تحویل مسکن را به تاخیر انداختید؟ ما می‌گوییم صنعت مسکن از صنایع پیشران است که حکم لوکوموتیو را دارد و شغل غیر مستقیم را هم فعال می کند. ما با دو دو تا چهار تا صحبت می‌کنیم. حرف ما این است که مسکن می‌تواند به عنوان پیشران اقتصاد مشکل کشور را حل کند. چرا این کار انجام نمی‌شود و کارخانه‌ها تعطیل می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سوال آیا مشکل کشور نقدینگی است، گفت: در این دولت نقدینگی سه برابر شده است؟ وزیر صنعت می‌گوید با صد هزار میلیارد مشکل صنعت حل می‌شود. ما می‌گوییم چرا یک هفتم نقدینگی کشور را به صنعت و تولید اختصاص ندادید؟

«آیا خانواده فقیری که در سفره خود نان ندارد، آیا دولت در قبال آن وظیفه ندارد. ما اعلام کردیم یارانه دهک‌های پایین را سه برابر می‌کنیم. آقایان گفتند از کجا می‌آورید. ما گفتیم درآمد از حامل‌های انرژی از چهل هزار میلیارد به هشتاد هزار میلیارد رسیده است. آیا حق داریم از پول یارانه در جای دیگر استفاده کنیم. مگر نگفتید پول نداریم. چرا مستمری کمیته امداد و بهزیستی را سه برابر کردید؟ یارانه افرادی که قطع کردید را شب انتخابات وصل کردید. چرا نزدیم انتخابات به دهیاران وام می‌دهید. معلوم است که اهداف انتخاباتی وجود دارد. مردم عقل و فهم دارند و می‌دانند که این کارها انتخاباتی است. به عقل مردم توهین نکنید که این مردم با اتوبوس آمده‌اند. چرا به مردم توهین می‌کنید.»

وی با بیان اینکه تعطیل شدن یک کارگاه به ضرر کشور است، تصریح کرد: چگونه است که آقایان نمی‌دانند شصت درصد ظرفیت تولید استان تعطیل است.

رئیسی با طرح این پرسش که چرا به این روز افتاده‌ایم که بیکار و وضعیت اقتصادی اینگونه داریم، اظهار داشت: آقایان دولت تصور می‌کنند حل شدن مشکلات کشور به دست بیگانگان است. بیگانه گره کدام کشور را باز کرده که ما دومی باشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مسئولان دولت یازدهم گفت: شما رفتید قرارداد برجام را امضا کردید و تبدیل به سند شد؛ مردم به اشکالات واقفند. شما تعهدات را یک طرفه انجام دادید.

وی در همین رابطه افزود: برجام چکی است که دست ماست و نقد نشده است و طرف مقابل به تعهدات عمل نمی کند. این دولت نمی تواند چک برجام را نقد کند. ما نیاز به دولت انقلابی و جهادی داریم که این چک را نقد کند.

رئیسی به برخی جوسازی‌ها از سوی رقیبان انتخاباتی خود مبنی بر کشیدن دیوار در پیاده‌رو ها اشاره و سخنان خود را اینگونه ادامه داد که می گویند می‌خواهیم دیوار بکشیم! مردم می‌گویند ما مشکل بیکاری داریم و اینها از دیوار کشیدن رقیب حرف می‌زنند؛ ما دیواری بلند بین چپاولگران و مردم خواهیم کشید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درست است که عده ای منابع صندوق ذخیره فرهنگیان را به یغما ببرند در حالیکه فرهنگی ما مشکل مالی دارد.

به باور وی، امکان کاهش ده میلیارد دلار قاچاق وجود دارد و می‌تواند تا یک میلیون شغل ایجاد شود چرا که قاچاق تولید کشور را بیچاره کرده است.

رئیسی با اشاره به اظهارات مقامات دولت فعلی در خصوص فساد گفت: شما می‌گویید فساد و اختلاس شده است اما «دزد، دزد» گفتن به مردم اعتماد نمی‌دهد. بیایید ساختار فساد را اصلاح کنید.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بگویید چند مفسد را تحویل دستگاه قضایی دادید؟ نباید فساد در کشور لانه مند و اولین مدعی باید رئیس دولت و مدیران باشند و روحیه ضد فساد داشته باشند. آیا مردم ظرفیت شنیدن اخبار اختلاس را دارند؟ کلید قفل کسب و کار در دست جوانان کشور است.

وی خاطرنشان کرد: آقایان می گویند شما می‌خواهید به عقب برگردید. مردم را نترسانید نه بازگشت به عقب و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم.

رئیسی خطاب به حاضران گفت: سلحشوران غیور شور شما سابقه تاریخی دارد که در مقابل هیچ ظلم و فسادی تحمل ندارید و روحیه جوانمردی و غیرت دارید. زنان این جمعیت پیشتاز مبارزه با ظلم بوده و خواهند بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر مردم و عشایر ما احساس کنند که کشور امکانات ندارد، امکانات را با هم تقسیم می‌کردند. اما با تبعیض نمی‌سازند.

وی با بیان اینکه برای هر استان متناسب با هر اقلیم برنامه داریم، تصریح کرد: نفت و گاز گچساران و بحث گردشگری و ... از ویژگی‌های استان است. با این منابع و امکانات حق نیست. شما تهمت و نسبت ناروا می‌زنید قرار نیست جا بزنیم و میدان را خالی کنیم. استاد ما شهید بهشتی با همه تهمت‌ها عرصه را خالی نکرد.

رئیسی اضافه کرد: امروز معتقدند نظام اداری با صلابت داشته باشیم. آیا ما تبلیغاتی حرف می‌زنیم؟ باید فقر و بحران و بیکاری را از چهره زیبای کشور زدود. ما به مدیریت جهادی و انقلابی نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه به لطف خدا و امام رضا و حضور مردم و جوانان با شور و شعور مشکلات کشور قابل حل است، اظهار کرد: ما می‌گوییم هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که رقیب دولت نیست بلکه رقیب دولت عملکرد چهار ساله خودش است و من رقیب فساد، فقر، بیکاری و تبعیض هستم.

کد خبر 370149

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha