مرد آشپز وقتی نتوانست اختلاف مالی ۹۶ میلیون تومانی با یکی از اقوامش را برطرف کند، نقشه قتل او را کشید.

دادگاه

 او با اجير كردن 2نفر قرباني را به آشپزخانه‌اش كشاند و او را به طرز فجيعي به قتل رساند. وي و همدستانش صبح ديروز با گذشت مدت‌ها از اين جنايت در دادگاه كيفري يك محاكمه شدند و هر يك اتهام قتل را به گردن ديگري مي‌انداخت. روز 12آبان‌ماه سال‌92 مأموران پليس هنگام گشت‌زني در جاده كرج، يك دستگاه خودروي رونيز را ديدند كه به طرز مشكوكي پارك شده بود. كسي داخل ماشين نبود و مأموران به بازرسي آن پرداختند و در صندوق عقب با جسد يك مرد روبه‌رو شدند. بررسي‌ها نشان مي‌داد جنازه متعلق به راننده خودرو است كه اصابت ضربه به سر باعث مرگش شده است.

در ادامه تحقيقات مشخص شد كه مقتول مرد ثروتمندي بود و يكي از اقوامش كه آشپز بود از مدت‌ها پيش با او اختلاف داشت. بررسي‌ها نشان مي‌داد اختلاف آنها بر سر چند قطعه زمين و مبلغي پول بود. در اين شرايط مرد آشپز دستگير شد. هرچند متهم مدعي بود در قتل مرد ثروتمند دخالتي نداشته اما با ادامه بازجويي‌ها او گفت كه 3جوان افغان را براي گوشمالي دادن مقتول اجير كرده بود.

وي گفت: چون نمي‌توانستم طلبم را از مقتول بگيرم به 3كارگر پول دادم تا او را كتك بزنند اما آنها احتمالا زياده روي كرده و او را به قتل رسانده‌اند. با وجود اين ادعا متهم هيچ اطلاعاتي درباره سرنوشت 3قاتل اجاره‌اي در اختيار پليس نگذاشت و ادعا كرد آنها را نمي‌شناسد. در اين شرايط پرونده با صدور كيفرخواست براي مرد آشپز به دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد اما قضات دادگاه تحقيقات انجام شده را ناقص دانسته و پرونده را دوباره به دادسرا ارسال كردند.

  • افشاي پشت‌پرده جنايت

وقتي بازجويي‌ها از متهم از سرگرفته شد او اين بار ادعاي تازه‌اي را مطرح و 2نفر را به‌عنوان همدست معرفي كرد. او گفت: راننده آشپزخانه‌اي كه مقتول در آنجا كار مي‌كرد و يكي از دوستانم در قتل با من همدستي كرده‌اند. من مقتول را فريب دادم و او را به آشپزخانه كشاندم و در آنجا با همدستي 2نفر ديگر او را به قتل رسانديم و جسدش را در جاده رها كرديم. با اعترافات اين مرد 2همدست ديگرش نيز دستگير شدند و پرونده به شعبه دوم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد.

  • در دادگاه

در جلسه محاكمه كه صبح ديروز به رياست قاضي محسن زالي‌بوئيني و با حضور دكتر ابراهيم اسلامي برگزار شد ابتدا فرزندان و برادران مقتول خواسته‌شان مبني بر قصاص هر 3متهم را بيان كردند و گفتند حاضرند تفاضل ديه آنها را براي اجراي حكم بپردازند. يكي از آنها دختر 10ساله مقتول بود كه گفت بايد همانطور كه پدرم كشته شده اين 3نفر نيز مجازات شوند. در ادامه نوبت به متهمان رسيد تا از خود دفاع كنند.

نخستين نفر راننده آشپزخانه بود. او گفت: مدتي بود كه صاحب‌كارم(مرد آشپز) مي‌گفت با مردي دچار اختلاف شده و مي‌خواهد او را گوشمالي بدهد. او گفت بايد كمكم كني تا او را ادب كنم. من هم با يكي از دوستانم صحبت كردم و قرار شد با هم اين كار را انجام دهيم. روز حادثه ما در آشپزخانه مخفي شده بوديم كه صاحب‌كارم به همراه مقتول آمدند. ابتدا دوستم مقتول را هل داد و روي زمين انداخت و من با ملاقه ضربه‌اي به سرش زدم اما در ادامه مردآشپز با ملاقه‌اي بزرگ‌تر چند ضربه به سرش زد و او بي‌حال شد.

در ادامه نيز طنابي آورد و دور گردن مقتول انداخت و كشيد و سپس چاقويي آورد تا با آن چند ضربه به مقتول بزند اما چاقو كند بود. چند دقيقه طول كشيد تا چاقو را تيز كرد و آن را به دوستم داد و وادارش كرد تا ضربه‌اي به مقتول بزند. در ادامه دوستم جسد را با خودروي مقتول به نزديكي پل كلاك منتقل كرد. بعد از اين حادثه مرد آشپز به من 17و به دوستم 20ميليون تومان دستمزد داد.

در ادامه دومين متهم نيز با تكرار ادعاي دوستش مدعي شد كه مرد آشپز به تنهايي ضربات مرگبار را‌ زده و طناب را كشيده است. سپس متهم اصلي كه پيش از اين به نقشش در ارتكاب جنايت اعتراف كرده بود گفت كه هنگام وقوع جنايت اصلا در آشپزخانه حضور نداشته و قتل كار 2‌متهم ديگر است. او گفت: چون 96ميليون تومان از مقتول طلب داشتم مجبور شدم اين كار را كنم. به 2متهم پول دادم تا آنها مقتول را گوشمالي داده و از او تعهد بگيرند اما آنها او را به قتل رساندند. در پايان اين جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند.

کد خبر 370048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha