یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم سوگند امانوئل مکرون رئیس جمهور جدید فرانسه که در رای گیری کشنبه گذشته به این سمت انتخاب شد، روز یکشنبه در کاخ الیزه برگزار شد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید فرانسه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس جمهور جدید فرانسه گفت: ماموریت اول من آن است که اعتقاد به نفس فرانسوی ها را بازگردانم، جهان و اروپا امروز بیش از هر زمان دیگری به نقش فرانسه نیاز دارد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور جدید فرانسه در مراسم تحلیف خود در کاخ ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد فرانسوی‌ها « امید » را انتخاب کردند.

رئیس جمهور 39 ساله فرانسه در نخستین سخنرانی خود گفت در دوره ریاست جمهوری وی، اتحادیه اروپا از نو اصلاح و بازسازی خواهد شد.

وی گفت: ماموریت اول من آن است که اعتقاد به نفس فرانسویها را بازگردانم. جهان و اروپا امروز بیش از هر زمان دیگری به نقش فرانسه نیاز دارد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید فرانسه برگزار شد

رئیس جمهور منتخب فرانسه الکسیس کوهلر را به عنوان رئیس جدید کارکنان کاخ الیزه منصوب کرد همچنین فیلیپ اتیین را به عنوان مشاور دیپلماتیک خود منصوب کرد.

  • استقبال اولاند از مکرون

فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست که امروز به کار خود در الیزه پایان می دهد، با چهره ای خندان در کاخ ریاست جمهوری از خلف خود امانوئل مکرون استقبال کرد.

امانوئل مکرون ،سیاستمدار میانه رو و طرفدار اروپا که خود را نه از جناح راست و نه چپ فرانسه می داند، هشتمین رئیس جمهور فرانسه و جوان ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور است.

صدها عکاس و فیلمبردار که در داخل و روی پشت بام کاخ ریاست جمهوری فرانسه مستقر شده بودند، لحظه انتقال قدرت از رئیس جمهور قبلی به رئیس جمهور جدید فرانسه را پوشش دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، رئیس جمهور جدید سی و نه ساله فرانسه که حزب سیاسی ساختارمندی ندارد تجربه فعالیت در سمتهای انتخاباتی را نیز در سوابق خود ندارد. با این حال وی پس از شکست رقیب خود از حزب راست جبهه ملی به هموطنان خود قول داد اصلاحاتی بنیادین در حیات سیاسی فرانسه به وجود آورد.

فرانسه با نرخ بیکاری ده درصد روبرو است و جامعه این کشور به علت اختلافات سیاسی به شدت دچار دودستگی است. حملات تروریستی ماههای اخیر در فرانسه و تهدیدهای تروریستی موجب شده است حالت فوق العاده در این کشور همچنان ادامه داشته باشد.

کد خبر 370012

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha