یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری دو - بهاره جلالوند: داشتن تفریحات سالم خانوادگی آن هم با هزینه نسبتا کم، کار چندان سختی نیست؛ تفریحاتی که در عین اینکه شما را سرگرم و شاد می‌کنند، با خود تحرک نیز به همراه دارند؛ چیزی که در زندگی شهرنشینی کمتر دیده می‌شود.

وسایل ورزشی

 براي اين منظور كافي است به سراغ برخي از وسايل ورزشي برويد كه براي استفاده از آنها نياز به باشگاه‌هاي ورزشي نداريد. بدمينتون، توپ واليبال، تنيس روي ميز، بومرنگ و بشقاب پرنده(فريزبي) وسايل ايده‌آلي براي بازي به‌حساب مي‌آيند كه البته براي خريد آنها، بايد نكاتي را بدانيد تا در زمان بازي به‌دليل نامرغوب بودن وسايل، اذيت نشويد.

  • بدمينتون

راكت‌هاي بدمينتون از نظر جنس، شكل و وزن، با يكديگر تفاوت‌هايي دارند كه در زمان خريد آنها بايد به اين موارد توجه كافي داشت. همچنين توجه به برخي ويژگي‌هاي راكت بسيار اهميت دارد در غيراين‌صورت نبايد انتظار چنداني از راكت داشته باشيد. راكت‌هاي بدمينتون به‌صورت دوتايي و تكي به فروش مي‌رسند. آن دسته از راكت‌هايي كه دوتايي هستند، با قيمت كمتري عرضه مي‌شوند ولي كيفيت چنداني ندارند و توپ را به خوبي هدايت نمي‌كنند. شبكه‌بندي صفحه راكت بسيار مهم است و در زمان خريد بايد دقت كنيد كه به اندازه كافي انسجام و استحكام داشته باشد. شبكه‌بندي منظم، مانع از ماندن توپ در بين صفحه، هنگام بازي مي‌شود؛ پس در زمان خريد بايد به اين مسئله نيز دقت كنيد. راكت‌هاي با كيفيت بدمينتون، با وزن‌هاي مختلفي به فروش مي‌رسند و وزن آنها روي راكت نوشته شده است؛ راكت‌هاي سبك را به راحتي مي‌توان حركت داد ولي تعادل كمتري دارند و براي هدايت توپ، بايد نيروي بيشتري به آن وارد كرد اما در نقطه مقابل، راكت‌هاي سنگين نيروي كمتري براي هدايت توپ و ضربه مي‌خواهند. اينكه كدام راكت را انتخاب كنيد به‌خودتان بستگي دارد. راكت‌ها معمولا از جنس آلومينيوم يا كربن هستند و قيمت راكت‌هاي كربني كه وزن كمتري دارند، بسيار بيشتر از راكت‌هاي آلومينيومي است. هر چه قيمت راكت بدمينتون بيشتر باشد، معمولا دليلي براي حرفه‌اي‌تر بودن آن محسوب مي‌شود. راكت‌هاي باكيفيت، معمولا شناسنامه دارند و در برخي از آنها مشخصات راكت روي بدنه حك شده است.
راكت بدمينتون: حداقل 40هزار تومان (غيرحرفه‌اي- يك عدد)

  • توپ بدمينتون

به غير از انتخاب راكت، خريد توپ خوب نيز ضروري است و اگر در زمان خريد، توپ خوبي را انتخاب نكنيد، مطمئن باشيد هر چقدر هم كه راكت خوبي خريده باشيد، باز هم به يك بازي لذتبخش دست نخواهيد يافت. توپ‌هايي كه در بازار وجود دارند، جنس پر يا پلاستيكي دارند. توپ‌هايي كه جنس پر دارند زودتر خراب مي‌شوند و سبك‌تر هستند و براي بازي‌هاي تفريحي چندان ايده‌آل نيستند ولي توپ‌هايي كه جنس پلاستيكي دارند مقاوم‌تر هستند و ديرتر خراب مي‌شوند. هنگام خريد توپ بدمينتون توجه كنيد كه جنس سر آن از چوب پنبه باشد. توپ‌هاي حرفه‌اي بدمينتون معمولا در بسته‌بندي هستند و به‌صورتي تكي در همه فروشگاه‌ها فروخته نمي‌شوند. خريد توپ سفيد بهتر از انواع رنگي است چون توپ رنگي مي‌تواند باعث ايجاد خطاي ديد شود.
توپ بدمينتون: هر عدد حدود 6هزارتومان

  • توپ واليبال

يكي ديگر از وسايل بازي‌اي كه مي‌تواند براي بازي‌هاي خانوادگي ايده‌آل باشد توپ واليبال است. از آنجا كه در بسياري از پارك‌ها زمين واليبال وجود دارد، خريد توپ واليبال مي‌تواند گزينه خوبي پيش روي شما باشد. جنس رويه توپ واليبال بسيار مهم است و رويه توپ‌هايي كه در بازار به فروش مي‌رسند، از جنس پي.وي.سي (PVC)، پي.يو (PU) يا سوپر پي.يو (Super PU) است. توپ‌هايي با جنس رويه پي.وي.سي چندان كيفيت ندارند و در زمان زدن برخي از ضربات در بازي مي‌توانند ساعد دست را اذيت كنند. اين دسته از توپ‌ها معمولا با قيمت پايين‌تري به فروش مي‌رسند ولي توپ‌هايي كه رويه پي.يو دارند باكيفيت هستند و مي‌توانند گزينه خوبي باشند. توپ‌هايي كه رويه آنها سوپر پي.يو است، كيفيت خوبي دارند و با جلاي صابوني مي‌توان آنها را تشخيص داد. توپ‌هاي ديگري هم در بازار وجود دارند كه از جنس چرم مصنوعي هستند كه اين دسته از توپ‌ها مخصوص بازي‌هاي حرفه‌اي به‌حساب مي‌آيند و چندان براي خانواده‌ها كاربرد ندارند. توپ‌هاي واليبال به‌طور كلي به دو دسته سالني و غيرسالني يا ساحلي دسته‌بندي مي‌شوند كه در زمان خريد بايد به اين مسئله دقت كرد و نوع غيرسالني را خريد؛ چون قرار است توپ در زمين پارك مورد استفاده قرار بگيرد. توپ‌هاي غيرسالني معمولا سنگين‌تر از انواع سالني هستند و تكه‌هاي روي توپ كوك زده شده است.
توپ واليبال: حدود 60هزار تومان

  • توپ تنيس روي ميز

توپ‌هاي تنيس روي ميز، معمولا در بسته‌بندي به فروش مي‌رسند و هر چه تعداد توپ‌هاي داخل بسته‌بندي بيشتر باشند، به صرفه‌تر خواهد بود. توپ‌ تنيس روي ميز را بايد به آرامي روي يك ميز قرار داد و به حالت دوراني حركت داد؛ اگر صداي شكستگي بدهد، نبايد آن را بخريد. توپ تنيس روي ميز را روي زمين بيندازيد اگر از روي زمين چندان بالا نيايد بدانيد كه آن توپ چندان مرغوب نيست. توپ تنيس روي ميز در دو رنگ سفيد و نارنجي مات به فروش مي‌رسد كه رنگ نارنجي آن معمولا بيشتر استفاده مي‌شود.
توپ تنيس روي ميز: حدود 15هزار تومان

  • راكت تنيس روي ميز

تنيس روي ميز يكي از ورزش‌هاي مفرح محسوب مي‌شود كه امروزه به راحتي مي‌توان به ميزهاي اين ورزش در پارك‌ها دسترسي پيدا كرد. خريد يك راكت خوب براي تنيس روي ميز كار چندان راحتي نيست ولي به‌طور كلي با دانستن برخي نكات مي‌توان يك راكت نسبتا خوب خريد. وزن راكت در وهله اول مسئله بسيار مهمي محسوب مي‌شود و بايد به آن توجه كافي داشت؛ هر چه وزن راكت بيشتر باشد، در بازي‌هاي طولاني‌مدت باعث خستگي و احساس فشار در دست مي‌شود البته هر چه وزن راكت كمتر باشد، گران‌تر خواهد بود. راكت‌ها دسته‌هاي متفاوتي دارند ولي به‌طور كلي در آسيا، از راكت‌هايي كه دسته آنها به‌صورت مقعر است استفاده مي‌شود. براي انتخاب راكت، با توجه به شكل دسته آن، بايد از فروشنده كمك بگيريد و به او بگوييد كه مبتدي هستيد تا فروشنده راكتي را در اختيارتان قرار بدهد كه با دست‌‌تان سازگاري بيشتري داشته باشد البته سراغ ارزان‌ترين راكت بازار هم نرويد چون بازي كردن با راكت‌هاي بسيار ارزان قيمت، حسابي كلافه‌تان مي‌كند. راكت‌هايي كه از كيفيت بالاتري برخوردار هستند معمولا شناسنامه دارند و برخي از ويژگي‌هاي راكت، روي آن نوشته شده است. رويه راكت مي‌تواند ويژگي‌هايي داشته باشد كه بيشتر در بازي‌هاي حرفه‌اي اهميت دارد و به اجراي تكنيك و تاكتيك بازيكن كمك مي‌كند. اگر قصد داريد يك راكت حرفه‌اي بخريد و در باشگاه استفاده كنيد، بايد از مربي خود مشورت بگيريد چون مربي شما مي‌تواند راكتي متناسب با ويژگي‌هاي بازي‌تان به شما پيشنهاد كند.
راكت تنيس روي ميز: حدود 45هزار تومان

  • بومرنگ

بومرنگ، يكي از وسايل بازي سرگرم‌كننده است كه در مناطقي كه باد شديدي نمي‌وزد، گزينه خوبي به‌حساب مي‌آيد. بومرنگ‌هايي كه دربازار موجود هستند معمولا قيمت چندان زيادي ندارند، مگر اينكه بسيار حرفه‌اي باشند. به هر حال اگر قصد داريد بومرنگ بخريد، حتما بايد جاي بازي آن را درنظر بگيريد چون براي استفاده از اين وسيله، حتما بايد به يك فضاي باز و بدون مانع برويد. داخل بومرنگ از جنس پلاستيك فشرده ساخته مي‌شود. خريد بومرنگ چندان سخت نيست چون تنها در رنگ و وزن يا شركت توليد‌كننده تفاوت‌هايي وجود دارد. بومرنگ خوب، بومرنگي محسوب مي‌شود كه به راحتي به هدفي كه مشخص كرده‌ايد برخورد كند يا به سمت شما برگردد ولي تا بومرنگ را نخريد، نمي‌توانيد از اين ويژگي مطمئن شويد و تنها راه براي انتخاب بومرنگ خوب، توجه به شركت سازنده و مارك آن است. رنگ بومرنگ را در زمان خريد به‌گونه‌اي انتخاب كنيد كه در زمان بازي بتوانيد به راحتي آن را ببينيد.
بومرنگ: حدود 7هزار تومان

  • بشقاب پرنده

بشقاب پرنده (فريزبي) به نسبت بومرنگ، وسيله كـــــم‌خطرتري به‌حساب مي‌آيد چون شبيه يك بشقاب پلاستيكي است. بشقاب پرنده هم يك وسيله تفريحي محسوب مي‌شود كه براي بازي با آن به فضاي باز و بدون مانع نياز داريد. فريزبي از پلاستيك ساخته مي‌شود و معمولا با وزني در حدود 110تا 200گرم به فروش مي‌رسد. برخي از فريزبي‌هايي كه در بازار به فروش مي‌رسند، وزن بيشتري دارند كه مي‌توانند مسافت بيشتري را در هوا پرواز كنند و دقيق‌تر هستند. بشقاب‌پرنده با وزن بيشتر، حتي در مسابقات حرفه‌اي نيز استفاده مي‌شود. لبه‌هاي اين نوع فريزبي خميده و نرم است و به همين دليل مي‌توان به راحتي آن را در دست گرفت. اين نوع فريزبي معمولا قيمت بيشتري به نسبت فريزبي‌هايي با كيفيت پايين‌تر دارد. البته پيدا كردن يك بشقاب‌پرنده خوب چندان كار سختي نيست و از آنجاكه قيمت آن خيلي بالا نيست مي‌توان يك مارك شناخته شده را خريد و درصورتي كه عملكرد خوبي داشت، تعداد بيشتري براي اعضاي خانواده خريداري كرد. حتي با اين وسيله مي‌توان يك مسابقه خانوادگي راه‌انداخت و از آن، در يك آخر هفته حسابي لذت برد.
فريزبي: حدود 15هزار تومان

کد خبر 369959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha