مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای اصلاح عیب انکساری چشم می‌توان از روش‌های مختلف اصلاح قرنیه استفاده کرد که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند

انجام جراحی چشم

اما اساس کار جراحی‌ها برای رفع عیوب انکساری، اصلاح انحنای قرنیه با لیزر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پزشک متخصص بر اساس معیارهایی مانند ضخامت قرنیه و نیازهای بیمار یکی از چند روش رفع عیوب انکساری با لیزر را پیشنهاد می‌دهد.

دکتر علیرضا پیمان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در روش لیزیک یک لایه نازک از قرنیه جدا شده و لایه قرنیه دوباره گذاشته می‌شود، افزود: این عمل کمی طولانی و سخت است، اما مزیت این عمل آن است که پس از عمل، سطح چشم دیگر زخم نیست و بعد از عمل دید سریع‌تر بازمی‌گردد و درد بعد از عمل کمتر است.

این فلوشیپ بیماری‌های چشم با اشاره به اینکه عمل لیزیک به افرادی بیشتر پیشنهاد می‌شود که خواهان دید و بهبودی سریع‌تر بعد از عمل هستند، اضافه کرد: البته علاوه بر عمل لیزیک، عمل PRK نیز برای اصلاح قرنیه بکار برده می‌شود.

پیمان، به تفاوت عمل لیزیک و PRK اشاره کرد و گفت: در عمل PRK بر خلاف لیزیک زمانی که لیزر بر سطح چشم تابیده می‌شود لایه‌ای برداشته نمی‌شود. مزیت این عمل آن است که عمل راحت‌تر است و دستکاری کمتری روی چشم انجام می‌شود، اما بهبودی و بازگشت دید در آن کمی با تاخیر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه در دراز مدت این دو روش تفاوت چندانی با هم ندارند، اضافه کرد: معمولا پزشک متخصص بر اساس معیارهایی مانند ضخامت قرنیه و نیازهای بیمار توصیه می‌کند که بیمار کدام روش را انجام دهد.

کد خبر 369864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha