همشهری آنلاین: متخصصان آمریکایی یک روش جدید تصویربرداری ارائه کردند که می‌تواند به تشخیص سریع‌تر و درمان بیماری‌های چشم منجر شود.

چشم

به گزارش ایسنا، محققان مرکز پزشکی دانشگاه راچستر اظهار داشتند: این روش تصویربرداری جدید با تشخیص سریع‌تر بیماری‌های چشمی از کاهش قدرت بینایی جلوگیری می‌کند.

روش غیرتهاجمی جدید این قابلیت را دارد که سلول‌های "گانگلیونی" شبکیه در پشت چشم را تشخیص دهد.

"اتان ای. راسی" نیز از دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ گفت: این روش شرایطی را فراهم می‌سازد تا بسیاری از گروه‌های سلولی که پیش از این تصویربرداری از آنها غیرممکن بوده ارزیابی شوند.

دیوید ویلیامز محقق ارشد این مطالعه گفت:در روش جدید تکنولوژی موجود موسوم به AOSLO اصلاح شد. با به بکارگیری نوع اصلاح شده AOSLO محققان تصاویر متعدد جمع‌آوری و سپس این تصاویر را با یکدیگر ترکیب کردند.

این روش در نمونه‌های حیوانی و چندین داوطلب مبتلا به "دژنراسیون ماکولا وابسته به سن" و چند داوطلب سالم بررسی شد.

محققان با استفاده از این روش توانستند سلول‌های گانگلیونی شبکیه فرد را به تصویر کشیده و ساختارهای سلولی را تشخیص دهند.

سلول‌های گانگلیونی شبکیه وظیفه انتقال داده‌های تصویری را به مغز دارند. از بین رفتن این سلول‌ها می‌تواند موجب از بین رفتن بینایی در مبتلایان به آب سیاه شود. همچنین به گفته محققان، در روش‌های فعلی برای تشخیص عارضه آب سیاه، روند از بین رفتن سلول‌های گانگلیونی شبکیه دیر تشخیص داده می‌شود.

به گزارش نیچرورلدنیوز، تشخیص زودهنگام عارضه آب سیاه که دومین عامل نابینایی در جهان است می‌تواند احتمال از بین رفتن قدرت بینایی را کاهش دهد.

کد خبر 357776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha