احصای سهم بخش خصوصی از اقتصاد کشور، طراحی سامانه بانک اطلاعات پژوهش بخش‌خصوصی و تدوین یک برنامه توسعه اقتصادی از نگاه این بخش، سه پروژه‌ای است که به گفته نایب‌رئیس اتاق ایران، در دستور کار این تشکل قرار دارد.

 پدرام سلطانی

نايب‌رئيس اتاق ايران مي‌گويد: به‌زودي با كمك مشاوران معتبر داخلي و بين‌المللي، برنامه توسعه اقتصادي كشور از نگاه بخش خصوصي و با بهره‌گيري از تجربيات كشورهاي طراز اول جهان تدوين مي‌شود.به گزارش پايگاه خبري اتاق ايران، پدرام سلطاني با تأكيد بر اينكه جنس اين طرح، مانند پروژه‌هاي تدوين شده در گذشته نيست، مي‌افزايد: قصد داريم اين بار بخش خصوصي به ميدان بيايد و با تهيه يك سند مادر، كار را براساس آن پيش ببرد.

سلطاني با بيان اينكه تهيه و اجراي اين برنامه در سه مرحله انجام خواهد شد، ادامه مي‌دهد: مرحله اول، مطالعه طرح است كه حدود 8‌ماه به طول خواهد انجاميد؛ مرحله دوم، آموزش حدود 500نفر در زمينه موضوعات، مفاهيم و خروجي‌هاي اين طرح و در پايان اجراي طرح است كه دو تا سه سال زمان مي‌برد. نايب‌رئيس اتاق ايران، خاطرنشان مي‌كند: درنظر داريم با اجراي پروژه ديگري سهم بخش‌خصوصي را از اقتصاد كشور احصا كنيم زيرا معتقديم هم‌اكنون 55 تا 60درصد درآمد ناخالص ملي كشور توسط بخش‌خصوصي به‌دست مي‌آيد.

او كه در جمع هيأت نمايندگان اتاق كرمان حاضر شده بود، مي‌افزايد: مركز تحقيقات اتاق ايران قصد دارد در سال‌جاري با طراحي يك سامانه به بانك اطلاعات پژوهش بخش‌خصوصي تبديل شود و از اتاق‌هاي استاني درخواست داريم پژوهش‌هاي انجام شده خود را براي قرار دادن در اين پايگاه به اتاق ايران ارسال كنند.

سلطاني با اشاره به مدل خدمات سرمايه‌گذاري كه توسط كارشناس مركز مطالعات و پژوهش‌هاي اقتصادي اتاق كرمان ارائه شده، مي‌گويد: با توجه به سرمايه‌گذاري‌ها و طرح‌هاي نيمه‌تمام بسيار در كشور و نبود محيط كسب و كار مناسب، بهتر است در استان‌ها به سمت شناسايي بنگاه‌هاي تعطيل و نيمه‌تعطيل حركت كنيم و آنها را در سطح اول بازاريابي براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي قرار دهيم. نايب‌رئيس اتاق ايران مي‌گويد: بررسي شاخص‌هاي بهبود محيط كسب و كار توسط مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي متوقف شده و اتاق ايران با پيگيري، سعي دارد از تيم پژوهشي مجلس به‌عنوان مشاور در اتاق ايران استفاده كند.

کد خبر 369668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha