سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

در فاصله حدود ۲ هفته تا آغاز ‌ماه مبارک رمضان و در شرایطی که همه‌‌چیز در ایران تحت‌تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری است، اکران دوم بهار از امروز با نمایش ۵ فیلم تازه آغاز می‌شود.

سینما

به گزارش همشهري، «برادرم خسرو»، «نهنگ عنبر2: سلكشن رويا»، «ويلايي‌ها»، «آشوب» و «قلب سفيد قاصدك‌ها» در شرايطي از امروز چهارشنبه 20ارديبهشت روي پرده سينماها مي‌روند كه علاوه بر فصل امتحان‌هاي مدارس و دانشگاه‌ها، بايد با رقيبي جدي به نام انتخابات و مناظره‌ها هم دست و پنجه نرم كنند. در 2جمعه گذشته فروش سينماها تحت‌تأثير پخش مناظره نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري كاهش يافت و در 2جمعه آينده هم ادامه مناظره و برگزاري انتخابات مي‌تواند گيشه را كاملا زير سايه سياست ببرد.

برادرم خسرو به كارگرداني احسان بيگلري كه از امروز جايگزين «ماجراي نيمروز» مي‌شود، 2سال پيش در جشنواره فجر به نمايش درآمد و مورد توجه تماشاگران و كارشناسان قرار گرفت. سيدشهاب‌الدين حسيني، ناصر هاشمي، هنگامه قاضياني و بيتا فرهي از بازيگران فيلم اول بيگلري هستند كه در جشنواره سي و چهارم در بخش كارگرداني نامزد دريافت سيمرغ بلورين بود و در جشن انجمن منتقدان و نويسندگان هم در 5رشته نامزد دريافت جايزه شد.

ويلايي‌ها كه برخي آن را پديده جشنواره سي و پنجم فيلم فجر مي‌دانستند، نخستين تجربه كارگرداني منير قيدي است و از امروز به جاي «گشت2» به سينماها مي‌آيد. اين در حالي است كه آمار تماشاگران فيلم سعيد سهيلي از مرز 2ميليون و 300هزار نفر گذشته و فروش آن به 18ميليارد تومان نزديك مي‌شود. ويلايي‌ها كه داستاني در حوزه دفاع مقدس است، از فيلم‌هاي جنجالي جشنواره سال گذشته بود و جايزه بهترين بازيگر زن مكمل را براي ثريا قاسمي به ارمغان آورد. طناز طباطبايي، پريناز ايزديار، علي شادمان، صابر ابر و آناهيتا افشار ديگر بازيگران اين فيلم تحسين‌شده هستند.

آشوب به كارگرداني كاظم راست‌گفتار ديگر فيلم تازه اكران دوم بهار است كه پيش از اين درباره آن نوشته‌ايم و خوانده‌ايد. اين فيلم كه جاي «يك روز بخصوص» همايون اسعديان را مي‌گيرد، داستاني تاريخي دارد و كورش تهامي، آتيلا پسياني، يكتا ناصر، شهره لرستاني، فرهاد آئيش، همايون ارشادي، اميرحسين صديق، داريوش فرهنگ، محمدرضا هدايتي، ارژنگ اميرفضلي، نادر سليماني، رامين ناصرنصير، نيما فلاح، فخرالدين صديق‌شريف، داريوش كاردان، رضا فياضي، سعيد اميرسليماني، رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابي، ليلا اوتادي، ميرطاهر مظلومي و غلامحسين لطفي بازيگران آن هستند.

شايد مهم‌ترين فيلم اين روزها را بتوان ادامه نهنگ عنبر دانست كه با نام سلكشن رؤيا روي پرده مي‌رود. سامان مقدم كه سريال محبوب «ديوار به ديوار» را روي آنتن دارد، با فيلم تازه خود دنبال ركوردشكني در سينماست اما در عين حال بايد با همان عواملي كه نام برديم (فصل امتحان مدارس و دانشگاه‌ها، تب انتخابات و آغاز‌ماه رمضان در روزهاي گرم بهار) براي فتح گيشه مقابله كند. رضا عطاران، مهناز افشار، ويشكا آسايش، حسام نواب‌صفوي، اميرحسين آرمان، سيروس گرجستاني، رضا ناجي و علي قربانزاده در نهنگ عنبر2بازي كرده‌اند.

فيلم سينمايي قلب سفيد قاصدك‌ها به كارگرداني افشين محمودي هم از امروز در گروه سينمايي آزاد به نمايش عمومي درمي‌آيد. ماه‌چهره خليلي، حبيب بختياري، كاظم روزي‌طلب و... بازيگران اين فيلم هستند كه داستاني درباره آزادسازي خرمشهر دارد و بعيد است بتواند فروشي خوب داشته باشد.

  • تنوع در اكران

غلامرضا فرجي، ‌سخنگوي شوراي صنفي نمايش با اشاره به تنوع چيدمان در اكران دوم بهار به همشهري مي‌گويد: در فيلم‌هايي كه از امروز روي پرده مي‌روند، فيلم‌هاي تاريخي، دفاع‌ مقدس، خانوادگي و كمدي ديده مي‌شود و اين چيدمان مي‌تواند تمام سلايق را راضي كند. پيش‌بيني من اين است كه روند فروش فيلم‌ها رو به رشد باشد كه اين امر مستلزم گسترش تبليغات شهري و همكاري تلويزيون است.

کد خبر 369509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha