یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

چهاردهمین جشن بازیگر شامگاه شنبه گذشته در حالی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار شد که بی‌نظمی و آشفتگی در آن موج می‌زد و حاشیه‌ها بر متن سایه افکنده بود.

فردوس کاویانی

به گزارش همشهري، با اينكه بخش اصلي اين جشن به معرفي بهترين بازيگران تئاتر در سال 95 اختصاص داشت اما خيلي‌ها منتظر حضور يكي از بازيگران قديمي سينما، تئاتر و تلويزيون روي صحنه و تقدير تئاتري‌ها از او بودند. نكته اينجا بود كه شايد اگر نام فردوس كاوياني برده نمي‌شد، بسياري متوجه نمي‌شدند كسي كه روي صحنه آمده، ستاره سريال «همسران» و بازيگر «اجاره‌نشين‌ها» و «تفنگ سرپر» است.

كمبود صندلي براي مهمانان ويژه در اين مراسم بسيار مشهود بود؛ تا جايي كه بهزاد فراهاني، دبير جشن در بخشي از صحبت‌هاي خود ناچار شد از حاضران و مهمانان عذرخواهي كند. در ادامه از برخي مديران و گروه‌هاي تئاتر شهرستان‌هاي كرمانشاه، كاشان و گرگان تقدير شد. پس از آن نوبت به حضور كاوياني روي صحنه رسيد و پاسداشت او تأثر حاضران را در پي داشت. تصويري كه بيماري از اين بازيگر پيشكسوت ساخته، حتي براي اهالي تئاتر اصلا قابل تصور نبود. در اين بخش از یحیی دیوانی‌گرگانی از گلستان، علی باسره از ایلام و آذر فخر هم تقدير شد.

بخش اصلي مراسم جشن بازيگر به معرفي بازيگران برگزيده نمايش‌هاي سال95 اختصاص داشت. در بخش بهترين بازيگر زن با حضور ثريا قاسمي جوايز به مهشاد مخبری برای «بانوی گمشده»، ریحانه سلامت برای «سه خواهر و دیگران» و «پاریس اکتبر ۱۹۴۴» و پانته‌آ پناهی‌ها برای «نامه‌های عاشقانه» تعلق گرفت.

قاسمی در این بخش با اشاره به نمایش‌های حمید سمندریان، رکن‌الدین‌ خسروی و اکبر رادی گفت: حالا دیگر جمیله شیخی، سعید پورصمیمی و آقای محمدعلي کشاورز خوشحالند که صحنه‌ای که آنها برای تئاتر ايران ساختند، الان به کمک پسرها و دخترهای آگاه و باسواد اداره مي‌شود و این صحنه تنها نمی‌ماند.

در بخش برترين بازيگران مرد هم جايزه جشن بازيگر به علیرضا کی‌منش برای «رؤیای شب نیمه تابستان»، افشین هاشمی برای «سه خواهر و دیگران» و کاظم سیاحی برای «هاروی» اهدا شد و جایزه استعداد جوان به مرجان زارعی رسيد. همچنین با حضور اکبر زنجانپور، از گروه بازیگران نمایش‌های كودك و نوجوان «خانه ابری» به کارگردانی مشترک سیامک احصایی و حمید پورآذری و «شلتر» به کارگردانی امین میری قدردانی شد.

اجرای موسیقی و پیش‌پرده‌خوانی از جمله برنامه‌های چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر بود كه امسال هم مانند سال گذشته حامي مالي خصوصي مسئوليت اهداي جوايز برگزيدگان را بر عهده داشت. در پایان هم حاضران در سالن اصلي تئاتر شهر روي صحنه رفتند و عکس یادگاری گرفتند.

کد خبر 369239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha