سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: برخی منابع لبنانی احتمال دادند سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور در جلسه امروز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت کمیته وزارتی، پیش‌نویس قانون انتخابات را ارائه کند.

 منابعی در پارلمان لبنان اعلام کردند که سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان ترجیح داده پیش‌نویس قانون مربوط به انتخابات را محرمانه نگه دارد.

اخیرا دیدارهای محرمانه‌ای در این خصوص میان نادر حریری، مدیر دفتر سعد حریری و جبران باسیل، رئیس "جریان آزاد ملی" لبنان انجام شده‌است.

رخی نمایندگان جریان آزاد ملی می‌گویند که این جریان هیچ گونه اطلاعی از این پیش‌نویس ندارد و مذاکرات در ساعات اخیر انجام شده و هنوز اختلاف‌ها بر سر قانون انتخابات به قوت خود باقی است.

به گزارش ایسنا به نقل از الحیاه،همچنین مروان حماده، وزیر آموزش و پرورش لبنان به نبیه بری، رئیس پارلمان اعلام کرده که حزب "ترقی‌خواه سوسیال" هیچ گونه طرح یا اطلاعاتی درباره پیش‌نویسی که حریری می‌خواهد مطرح کند، ندارد.

به گفته منابع لبنانی، میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور تا روز دوشنبه  25 ارديبهشت به دولت مهلت داده تا قانون جدید انتخابات را ارائه کند.

برخی جریان‌های سیاسی لبنان مخالف تمدید دوره پارلمان کنونی هستند.

به گفته این منابع احتمالا جلسهدوشنبه آتي پارلمان یک هفته به تأخیر بیفتد مگر این‌که نبیه بری طرحی را از دولت درباره قانون انتخابات دریافت کند.

کد خبر 369442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha