مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

وزارت بهداشت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های دستگاه اجرایی کشور، نقشی اساسی در حوزه بهداشت و درمان کشور دارد.

لطفا برنامه ارائه کنید

به گزارش همشهري، درست در روزهايي كه در ميانه تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري هستيم، تقريبا هيچ‌يك از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري از برنامه‌هاي خود در حوزه سلامت سخني به ميان نياورده‌اند. تنها حجت‌الاسلام روحاني درباره موفقيت‌هاي طرح تحول سلامت صحبت كرده كه البته آن هم با واكنش‌هايي از سوي منتقدان روبه‌رو شده است. در روزهاي گذشته برخي كارشناسان نسبت به عواقب مطرح نشدن برنامه نامزدها در حوزه سلامت هشدار داده بودند.

  • دغدغه‌هاي پرستاران

شوراي‌عالي نظام پرستاري كشور يكي از نخستين نهادهايي بود كه طي بيانيه‌اي خواستار توضيحات نامزدها درباره برنامه‌هاي انتخاباتي خود شده بود. پرستاران كه خود را متضرر در اجراي طرح تحول سلامت مي‌دانند و بارها نيز مسئولان صنفي آنها بر اين موضوع تأكيد كرده‌اند، به‌دنبال ارائه برنامه‌اي جديد از سوي نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري هستند. در بيانيه شوراي‌عالي نظام پرستاري، 5 سؤال اصلي از نامزدها مطرح شده كه مهم‌ترين آنها درخواست از نامزدها براي ارائه راهكار «اصلاح راهبرد نظام سلامت به سمت تمركز بر پيشگيري از بيماري‌ها به جاي درمان» و «اجراي قوانين مصوب و برزمين مانده حوزه سلامت» است.

  • نامه 13 انجمن‌ علمي درباره سلامت روان

13 انجمن سلامت رواني و اجتماعي كشور نيز طي نامه‌اي به 6 نامزد انتخابات، خواستار توجه آنان به موضوع سلامت رواني اجتماعي شدند.

در اين نامه پيشنهاد شده تا دولت آينده اقدام به تأسيس نهادي براي پيگيري موضوع سلامت رواني و اجتماعي كند؛« حمايت از دوره‌هاي تحصيلات تكميلي سلامت محور در وزارت علوم» و «تدوين آيين‌نامه سلامت رواني‌اجتماعي كشور» ديگر خواسته‌هاي 13انجمن علمي كشور از وزير بهداشت آينده است.

  • نايب‌رئيس مجلس: طرح تحول مشكل دارد

مسعود پزشكيان، در اين‌باره گفت: اگرچه كاهش هزينه‌هاي درماني ازجمله اهداف اجراي طرح تحول سلامت بود اما اكنون ادامه اين طرح با مشكلاتي مواجه شده و جاي اين سؤال را باقي مي‌گذارد كه به راستي اين طرح مي‌تواند با چنين تعرفه‌هايي كه در حوزه پزشكي تعريف شده، ادامه يابد يا خير؛ آيا مي‌تواند اختلاف درآمدي را كه در زمينه پرداختي به پزشك به‌وجود آمده پاسخگو باشد؟ نايب رئيس مجلس افزود: طرح تحول سلامت مي‌توانست طرح ماندگاري باشد اما اكنون وضع تغيير پيدا كرده؛ به‌گونه‌اي كه اگر اين طرح با چنين روندي ادامه يابد، حوزه سلامت با مشكلات بيشتري مواجه خواهد شد.

اين درحالي است كه امكان بازگشت از طرح نيز وجود نخواهد داشت.وزير اسبق بهداشت همچنين گفت: اجراي طرح تحول سلامت مديريت درستي نداشته و دولت بايد از ابتدا قانون را اجرا مي‌كرد تا مشكلات حوزه سلامت با سطح‌بندي و نظام ارجاع يك به يك از ميان برداشته مي‌شد اما اكنون در نيمه راه اجراي اين طرح هستيم و نتوانستيم به اهداف خود دست يابيم.

کد خبر 369264

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha