همشهری آنلاین: نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم بیش از همه دولت‌ها برای بهداشت و درمان هزینه کرد.

نماینده مردم در مجلس

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان، در جشنواره عمران سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در گذشته مخالف طرح تحول سلامت بودم، گفت: همچنان نسبت به استمرار این طرح نگرانم، زیرا بازنگری در نحوه اجرای آن احساس می‌شود.

وی نگاه دولت به حوزه سلامت در راستای کاهش آلام مردم را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: 48 هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز اجرای طرح تحول سلامت با همراهی مجلس در تصویب اختصاص یک درصد از ارزش افزوده به این منظور تامین شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت با اشاره به اینکه در زمان دولت دهم اختصاص 10 درصد از منابع هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت مصوب شده بود، گفت: در آن دولت ریالی به این منظور تخصیص نیافت و در واقع خلاف قانون عمل شد.

وی با اشاره به سهم هفت درصدی بهداشت و درمان از تولید ناخالص داخلی گفت: بر اساس قانون و با توجه به سهم سایر حوزه‌ها نمی‌توان این سهم را افزایش داد و به نظر می‌رسد از طریق متناسب سازی حق بیمه دریافتی با درآمد اشخاص می‌توان به این حوزه کمک کرد.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت مدیریت بهینه منابع اظهار کرد: به این ترتیب به عدالت نزدیک‌تر می‌شویم و بار بیشتری از دوش مردم برداشته می‌شود.

کد خبر 378998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha