یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

چند روز از پایان دومین مناظره نامزدهای ریاست‌جمهوری می‌گذرد و حاشیه‌های آن همچنان ادامه دارد.

خانه موسیقی

پس از بحث و جدل درباره چرايي پخش نشدن صداي استاد محمدرضا شجريان از تلويزيون و راديو، حالا ماجراي كمك شهرداري تهران به نهادهاي صنفي هنري مطرح شده است.به گزارش همشهري، وقتي شهردار تهران در مقام نامزد انتخابات رياست‌جمهوري به موضوع كمك به خانه‌هاي موسيقي، تئاتر و سينما اشاره كرد، برخي چهره‌ها و رسانه‌ها براي زير سوال بردن اين حمايت‌ها دست به كار شدند؛ از جمله مديران وزارت ارشاد كه كمك به نهادهاي صنفي و مراكز هنري را از وظايف شهرداري دانستند و مدعي شدند محمدباقر قاليباف درباره ميزان اين كمك‌ها و حمايت‌ها بزرگنمايي كرده است.

خانه موسيقي كه نامش در مناظره دوم به ميان آمد، نهادي صنفي بود كه بدون توجه به دسته‌بندي‌هاي سياسي و جناحي وارد ماجرا شد و موضوع كمك شهرداري تهران را تأييد كرد. حميدرضا نوربخش، مدير عامل خانه موسيقي در اين باره گفت: باید یک‌بار دیگر صريح و شفاف اعلام کنیم شهرداری تهران با کمک 3 میلیارد تومانی، ساختمان شماره ۲ را براي استقرار امور رفاهی، مسکن ، واحدهای عضویت و بیمه در اختیار خانه موسیقی قرار داده است. ضمن اينكه با تصویب شورای اسلامي شهر تهران، سالانه 100 میلیون تومان به خانه موسیقی پرداخت می‌شود.

از سوي ديگر، مديران بخش اطلاع‌رساني دولت در حالي از افزايش چشمگير فروش سينماها در سال‌هاي اخير گفتند كه نقش پرديس‌هاي سينمايي شهرداري تهران در اين ميان ناديده گرفته شده است. پرديس سينمايي آزادي به عنوان يكي از مهم‌ترين مراكز سينمايي پايتخت سال‌ها عنوان پرفروش‌ترين سينماي ايران را در اختيار داشته و پرديس‌هاي ملت، تماشا، رازي و راگا هم سهمي مهم در جذب تماشاگران به سالن‌هاي تاريك دارند.

راه‌اندازي پرديس تئاتر تهران به عنوان بزرگ‌ترين مركز حرفه‌اي تئاتر ايران در شرق پايتخت از ديگر اقدام‌هاي شهرداري تهران در يك سال اخير براي افزايش سرانه صندلي سالن‌هاي تئاتري است؛ مجموعه‌اي كه برخي آن را جدي‌ترين رقيب مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه ايرانشهر مي‌دانند. طبيعي است ساختن سالن‌هاي سينما و تئاتر در ديگر نقاط ايران وظيفه شهرداري تهران نيست و در اين بخش بايد از همت وزارت ارشاد در نوسازي، بازسازي و تجهيز سينماهاي سراسر ايران تقدير كرد.

کد خبر 369241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha