معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: رئیس‌کل بانک مرکزی به‌جای فرافکنی و ذکرنکردن تمام واقعیات، نگران حیف و میل منابع مردم و حمایت از حقوق سپرده‌گذاران باشد؛ نه نگرانی در مقابل تسهیلاتی که به‌درستی و در جهت ایجاد زیرساخت‌های شهری پرداخت شده و نگرانی نیز درخصوص بازپرداخت آنها وجود ندارد.

قدرت گودرزي تأكيد كرد: ذكر اين مطالب كه شهرداري تهران يكي از بزرگ‌ترين بدهكاران بانكي است بي‌انصافي است و قياس بدهي‌هاي شهرداري با بدهكاران بزرگ بانكي بنا به دلايل زير عملي غيراخلاقي و فقط ترفندهاي انتخاباتي در جهت حمايت از كانديداهاي خاص است. معاون شهردار تهران در ادامه تأكيد كرد:

تسهيلات دريافتي شهرداري تهران عمدتا بابت ايجاد پروژه‌هاي زيرساختي نظير خطوط مترو، بزرگراه امام علي، بزرگراه صدر و... است كه با تسهيلاتي كه توسط آن دسته از افراد -بدهكاران بزرگ بانكي- گرفته مي‌شود و هيچ‌گونه عمليات عمراني يا سرمايه‌گذاري مولد در آن صورت نمي‌گيرد متفاوت بوده و اصولا فلسفه وجودي بانك‌ها براي تأمين مالي پروژه‌هايي نظيرپروژه‌هاي شهرداري تهران است. در بخش ديگري از اظهارات گودرزي آمده؛ عمده تسهيلات دريافتي شهرداري تهران با اخذ تمام مجوزها و پس از طي مراحل قانوني و با تمام سختگيري‌هاي موجود انجام مي‌گيرد.

لازم به يادآوري است شهرداري تهران سعي كرده اين تسهيلات را در سررسيد پرداخت كند. گودرزي تأكيد كرد: بانك مركزي به جاي نگراني از پرداخت تسهيلات به پروژه‌هاي شهري شهرداري تهران كه داراي تمامي پشتوانه‌ها براي بازپرداخت است بهتر است نگران پرداخت تسهيلات به افراد معدودي باشد كه با زدوبندهاي متعدد اقدام به دريافت تسهيلات بي‌حساب و كتاب كرده‌اند كه به‌صورت مستمر شاهد هدررفتن بيت‌المال هستيم.

اين در حالي است كه به گفته معاون مالي و اقتصاد شهري شهرداري تهران، كل بدهي‌هاي بانكي شهرداري تهران كه بايستي به‌صورت سالانه پرداخت شود هر ساله در بودجه پيش‌بيني مي‌شود. همچنين درخصوص 2فقره يوزانس شامل يوزانس پروژه صدر -نيايش و يوزانس پروژه امام علي ذكر اين نكته ضروري است كه يوزانس بزرگراه امام علي در موعد خود بازپرداخت و تسويه شده و يوزانس پروژه صدر- نيايش نيز با بانك عامل تقسيط شده و در حال تسويه است.

گودرزي در ادامه تأكيد كرد: چه بهتر بود كه رئيس‌كل محترم بانك مركزي نيم نگاهي هم به بدهي‌هاي دولت به شهرداري داشت و بيان مي‌كرد كه دولت بيش از 14هزار ميليارد تومان به شهرداري بدهكاراست كه در قبال بدهي شهرداري به بانك‌ها قابل مقايسه نيستند. در حالي كه شهرداري تهران آمادگي كامل دارد تا بدهي خود را به بانك‌ها با بدهي دولت به شهرداري تهران تهاتر كند. وي يادآور شد: اميد است رئيس‌كل بانك مركزي به جاي فرافكني و ذكرنكردن تمام واقعيات، نگران حيف و ميل منابع مردم و حمايت از حقوق سپرده گذاران باشد؛ نه نگران در مقابل تسهيلاتي كه به درستي و در جهت ايجاد زيرساخت‌هاي شهري پرداخت شده است.

کد خبر 370059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha