یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام مجتبی علی‌نژاد: کشور عزیزمان در آستانه یک روز تاریخی و سرنوشت‌ساز دیگر قرار گرفته است.

۲۹ ارديبهشت ۹۶ نه‌تنها بزنگاهي حساس براي سرنوشت ايران اسلامي خواهد بود بلكه يك آزمون كم‌نظير است كه مي‌تواند در ترازوي سنجش اعمال، كفه سرنوشت‌ يكايك ما را به‌گونه‌اي جابه‌جا كند كه باورش بسيار سخت است. اما مگر اين وعده الهي نيست كه هر كس به اندازه ذره‌اي كاري خير يا كار ناصوابي انجام دهد، آن را خواهد ديد؟

آري، ذره‌ ذره اعمال‌مان هم مورد‌توجه است تا چه رسد به انتخابات كه دنيا و آخرت را تحت‌تأثير قرارخواهد داد. اما اينكه چگونه انتخابات مي‌تواند در دنياي‌مان تأثير بگذارد بر كسي پوشيده نيست ولي تأثيرش بر آخرت نياز به كمي تأمل دارد.

من و شما يا در انتخابات شركت مي‌كنيم يا نمي‌كنيم. خود شركت در انتخابات موجب تقويت نظامي است كه- با وجود ضعف‌هايي كه در آن وجود دارد- پرچمدار و نماد اسلام ناب محمدي(ص) در جهان است و حضور ما موجب خشم دشمنان خواهد بود و بالعكس عدم‌حضور من و شماست كه دل دشمنان را شاد مي‌كند و قطعا خشمگين‌كردن دشمنان اسلام پاداش اخروي خواهد داشت و اگر كسي خشتي از اين بناي اسلامي كم كند بايد نسبت به آن پاسخگو باشد.

از سوي ديگر اگر به‌واسطه عدم‌شركت ما در انتخابات شخصي بر منصبي بنشيند كه صلاحيت و شايستگي آن جايگاه را ندارد، در هر اقدام ناصحيح كه به‌واسطه تصميمات او در جاي‌جاي كشور صورت گيرد، شريك خواهيم بود، چرا كه مي‌توانستيم سهمي در انتخاب اصلح داشته باشيم و سنگي بر سر راه انتخاب افراد ناشايست بيندازيم ولي در انجام وظيفه‌مان كوتاهي كرديم و چه بسا بناي اشتباه يا حتي ظلمي در دولتي گذاشته شود كه قرن‌ها باقي بماند.

پس وظيفه اول ما اين است كه انتخابات را پرشور كنيم و وظيفه دوم انتخاب اصلح خواهد بود و چنانچه به اين دو تكليف الهي عمل كرديم و نتيجه‌اي خلاف‌انتظار گرفتيم، در پيشگاه خداوند عذري موجه خواهيم داشت.

کد خبر 369159

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha