همشهری آنلاین: بهای نفت در معاملات دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای ضعف تقاضای چین، کاهش یافت با این همه احتمال تمدید توافق نفتی اوپک، مانع از اُفت بیشتر قیمت‌ها شد.

به گزارش ایسنا، نفت خام آمریکا برای تحویل در ژوئن در معاملات بازار نایمکس، ۱۲ سنت کاهش یافت و به ۴۹.۲۱ دلار در هر بشکه رسید.

نفت برنت برای تحویل در ژوییه در بازار لندن ۱۵ سنت کاهش یافت و در ۵۱.۹۰ دلار در هر بشکه ایستاد.

کندی رشد بخش تولید چین در آوریل که سریع‌تر از حد انتظار بود، قیمت‌های نفت را تحت فشار منفی قرار داد. یک نظرسنجی رسمی نشان داد رشد تورم قیمت تولیدکننده چین آهسته شده و تلاش‌های سیاستگذاران برای محدود کردن ریسک‌های مالی در اقتصاد، بر تقاضا تاثیر منفی گذاشته است.

برای سومین هفته متوالی است که معاملات نفت با کاهش قیمت گشوده می‌شود. ذخایر بالای جهانی ریسک‌های کاهش قیمت را برای بازارهای نفت که در چند سال اخیر با مشکل اشباع عرضه دست و پنجه نرم کرده‌اند، افزایش داده است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران روز شنبه اعلام کرد که کشورهای اوپک و غیراوپک سیگنال‌های مثبتی برای تمدید توافق کاهش تولید داده‌اند و تهران هم از این پیشنهاد حمایت خواهد کرد.

اعضای اوپک ماه جاری برای مذاکره درباره سیاست عرضه نفت دیدار خواهند کرد.

طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان و تحلیلگران، اگر اوپک با تمدید توافق نفتی موافقت کند، ذخایر بالای جهانی ممکن است تا پایان سال میلادی جاری کاهش پیدا کند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی روز شنبه اظهار کرد که یک توافق نظر در آسیای مرکزی در خصوص بازارهای نفت و سطح تولید وجود دارد.

در این بین، آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا که روز جمعه منتشر شد، نشان داد مدیران سرمایه‌شمار قراردادهای خرید نفت خام آمریکا را در هفته منتهی به ۲۵ آوریل، برای نخستین بار در چهار هفته گذشته کاهش دادند.

کد خبر 368604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha