جمعه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

بیش از ۲‌ ماه از مراسم اهدای جوایز اسکار۲۰۱۷ می‌گذرد اما حاشیه‌های مربوط به آن همچنان ادامه دارد.

سینما جهان

در تازه‌ترين مورد، متهم اصلي رقم خوردن جنجالي‌ترين لحظه تاريخ اسكار لب به سخن گشود و گناه خود را در اشتباه اعلام كردن نام برنده بهترين فيلم پذيرفت.به گزارش همشهري، في داناوي كه همراه با وارن بيتي روي صحنه رفته بود تا نام آخرين و مهم‌ترين جايزه هشتاد و نهمين دوره اسكار را اعلام كند، در اقدامي شگفت‌انگيز نام «لالالند» را بر زبان آورد. درحالي‌كه «مهتاب» جايزه بهترين فيلم را برده بود. همين كافي بود تا بدترين اشتباه تاريخ اسكار رقم بخورد و «رسوايي پاكت» از اسكار 2017براي هميشه در ذهن دوستداران فيلم و سينما يادگار بماند.

داناوي 76ساله كه سال‌ها پيش براي بازي در «شبكه» جايزه اسكار برده و خودش حضور روي صحنه مهم‌ترين جايزه سينمايي جهان را تجربه كرده بود، درباره آن اتفاق به مجري برنامه اخبار شبانه شبكه NBC گفت: بيتي برگه را از پاكت بيرون آورد و چيزي نگفت. لحظه‌اي ساكت شد و به من نگاه كرد. بعد به دور و بر نگاهي انداخت و برگه را به من داد. شگفت‌زده شده بودم و حواسم نبود. فقط نمي‌دانم چرا متوجه نام اما استون روي برگه نشدم. من مقصر بودم و هنوز هم احساس گناه مي‌كنم.

با اينكه خيلي‌ها كارمندان شركت جمع‌آوري نتايج اسكار را مسئول رقم خوردن اين فاجعه مي‌دانند اما حالا بازيگر برنده اسكار هم بخشي از مسئوليت را پذيرفته است. داناوي بدون توجه به اينكه برگه مربوط به نام برنده اسكار بهترين بازيگر زن است، نام لالالند را به‌عنوان برنده اسكار بهترين فيلم اعلام كرد. لحظاتي پس از حضور عوامل اين فيلم روي صحنه، مجريان مراسم متوجه اشتباه شدند و از عوامل مهتاب خواستند براي گرفتن جايزه بالا بيايند. به اين ترتيب، يك هرج و مرج واقعي به‌وجود آمد و تاريك‌ترين لحظه تاريخ اسكار رقم خورد.

پيش از اين بيتي هم به اشتباه خود در اعلام اشتباهي نام برنده اسكار بهترين فيلم اشاره كرده و از سازندگان مهتاب معذرت خواسته بود. با وجود عذرخواهي رسمي آكادمي اسكار و شركت پيمانكار جمع‌آوري نتايج رأي‌گيري، سازوكاري تازه براي پيشگيري از بروز اشتباه‌هاي مشابه درنظر گرفته شده كه يكي از آنها منع استفاده از گوشي‌هاي هوشمند براي مجريان اسكار است.

کد خبر 368243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha