یک زوج نیویورکی با تماشای فیلم تحسین‌شده «منچستر بای د سی» تصمیم گرفتند فرزندخوانده خود را در یک آتش‌سوزی عمدی به قتل برسانند و البته از تعقیب قضایی در امان بمانند.

سینما

به گزارش همشهري، هر چند دنياي فيلم و سينما معمولا منبع الهام تماشاگران براي انجام كارهاي خير مي‌شود اما هستند كساني كه حتي از فيلم‌هاي برنده اسكار هم درس جرم و جنايت مي‌آموزند. در تازه‌ترين نمونه مي‌توان به يك زن و شوهر آمريكايي اشاره كرد كه 2روز پس از درخشش منچستر باي د سي در مراسم اهداي جوايز اسكار، با صحنه‌سازي، فرزندخوانده ناتوان خود را در يك آتش‌سوزي عمدي به قتل رساندند.

نتايج تحقيق پليس و مقام‌هاي قضايي نشان مي‌دهد 2روز پس از آنكه كيسي افلك براي بازي در منچستر باي د سي جايزه اسكار بهترين بازيگر مرد را برد، ارنست و هيتر فرانكلين به تماشاي آن نشستند و 2ساعت بعد جفري 16ساله را در اقدامي عجيب به قتل رساندند. براساس گزارش رسمي دادگاهي در نيويورك، نوجوان ناتوان پيش از آتش‌سوزي كشته شده بود و پدرخوانده و مادرخوانده او قصد داشتند مرگ را گردن آتش بيندازند.

منچستر باي د سي به كارگرداني كنت لونرگان كه در 6رشته نامزد كسب اسكار شد و جوايز بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلمنامه غيراقتباسي را برد، داستان مردي است كه در يك آتش‌سوزي تصادفي فرزند خود را از دست مي‌دهد اما تحت تعقيب قانون قرار نمي‌گيرد. به‌نظر مي‌رسد زوج نيويوركي از همين موضوع نهايت سوءاستفاده را كرده و فرزندخوانده معلول خود را به قتل رسانده‌اند. هر چند وكلاي هيتر و ارنست هنوز معتقدند آنها در مرگ جفري بي‌گناه هستند.

در زمان آتش‌سوزي خانه خانواده فرانكلين در روز اول مارس در 88كيلومتري جنوب سيراكيوز، جفري در اتاق خود خوابيده بود و هيتر و ارنست هر كدام به بهانه‌اي خارج از محدوده حضور داشتند. دادگاه محلي روز چهارشنبه براي آنها قرار وثيقه نقدي صادر كرد.
منچستر باي د سي كه برخي به آن «منچستر كنار دريا» هم مي‌گويند، در هشتاد و نهمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار در 6 رشته بهترين فيلم، بهترين كارگردان، بهترين بازيگران مرد اصلي و مكمل، بهترين بازيگر زن مكمل و بهترين فيلمنامه نامزد كسب جايزه بود. اين فيلم 9ميليون دلاري در اكران جهاني 75 ميليون دلار فروخت.

کد خبر 366934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha