همشهری آنلاین: "اقتصاد باید کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن را هدف بگیرد."

راجندرا پاچوری، رییس‌هیأت بین‌دولتی تغییرات آب و هوای سازمان ملل گفت باید برخورداری از اقتصادی هدف قرار گیرد که در آن انتشار گاز دی اکسید کربن به حداقل ممکن رسیده باشد.

به گزارش دویچه‌وله وی با اشاره به نیازهای غیر قابل انکار کشورهای فقیر در مسیر توسعه افزود که می‌توان تا سال ۲۰۱۵ افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تحمل کرد، اما بعد از این تاریخ باید این مسیر را تغییر داد.

 سازمان‌های زیست‌محیطی ضمن استقبال از گزارش جدید هیأت بین‌دولتی تغییرات آب و هوا (IPCC) وابسته به سازمان ملل در مورد گرمایش جهانی ‌‌آن را پیامی جدی به دولت‌های جهان خواندند:

سازمان صلح سبز (Green Peace) از لزوم ایجاد انقلاب در سیاست‌گذاری‌های عرصه‌‌ی انرژی سخن گفت و سازمان آکسفام با اشاره به این که پیامدهای ناشی از تغییرات جوی بیش از همه دامن کشورهای در حال توسعه را خواهد گرفت، خواستار آن شد که در نشست آتی در جزیره بالی اندونزی  تصمیماتی اتخاد شود تا گرمایش زمین به بیش از دو درجه نرسد. 

مفاد گزارش جدید IPCC در مورد گرمایش جهانی درکنفرانس جهانی تغییرات زیست‌محیطی که از سوم تا چهاردهم دسامبر در جزیره‌ی بالی اندونزی برپا می‌شود، به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

کد خبر 36823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز