دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۵
۰ نفر

همشهری جوان: ناوارو، هشدار برای کبرا 11، کمیسر لسکو، ماموران مخفی پلیس، بازرس فویل، پلیس‌های موتورسوار، افسران پلیس و... نه، اینها اسم تمام سریال‌های پلیسی تلویزیون نیستند.

 اینها فقط اسم سریال‌های پلیسی‌ای هستند که همین الان در طول یک هفته از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شوند؛ هر کدام هم از یک کشور هستند؛ فرانسه، آلمان، استرالیا، انگلیس و ایتالیا.  ما  از کودکی با تیر و تفنگ و قاتل و جرم و جنایت و کارآگاه و پلیس آشنا شدیم و بخش زیادی از زندگی‌مان را با همین کارآگاه‌هان کشورهای مختلف سپری کردیم و با آنها بزرگ شدیم.

برای همین اصلا عجیب نیست که در حافظه خیلی از ما، بیشتر از هر نوع سریال خارجی، سریال‌های پلیسی جا خوش کرده‌اند و اصلا خیلی از این کارآگاه‌ها به نمادی از کشورهایشان تبدیل شده‌اند. علت اصلی آن هم برمی‌گردد به محدودیت‌های صداوسیمای خودمان که سریال‌های پلیسی را به بهترین گزینه برای پخش در ایران تبدیل کرده چون معمولا به کمترین میزان جرح و تعدیل در داستان نیاز دارند. به همین دلیل است که تلویزیون ما پر شده از دزد و پلیس.

 پخش مجدد «ناوارو» و «هشدار برای کبرا 11» ـ 2 تا از بهترین‌ها و پرطرفدارترین‌های این نوع سریال‌ها ـ که دوباره دارند پخش می‌شوند ما را به یاد گذشته انداخت تا سری به بعضی از محبوب‌ترین کارآگاه‌های خارجی تلویزیونی‌مان بیندازیم و ببینیم الان روزگارشان چطور است.

کد خبر 36774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز