مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تهیه نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران و به تصویب رسیدن آن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری را گامی اساسی برای اعمال ضوابط جدید ساخت‌وساز در محدوده‌های دارای خطر بالای زلزله دانست که پس از ۱۰سال تلاش میدانی و مطالعاتی سال گذشته تحقق یافت.

نقشه گسل‌هاي شهر تهران پيش از اين در مقياسي مناسب براي اجراي طرح‌هاي شهرسازي نبود. بنابراين طرح «تدقيق نقشه پهنه‌هاي گسلي شهر تهران» از سال 84 براساس طرح جامع شهر تهران آغاز شد و با تصويب آن در شوراي‌عالي شهرسازي، ضوابط جديد ساخت ساختمان در پهنه‌هاي گسلي شهر تهران اعمال مي‌شود. به همين‌خاطر احمدصادقي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران در نشست عمومي با كاركنان اين سازمان اين موفقيت را ارزشمند و تجربه‌اي موفق خواند.

همچنين در بخش ديگري از جلسه به تدوين نقشه راه كاهش خطرپذيري سيلاب شهر تهران اشاره و تأكيد شد كه با توجه به سابقه وقوع سيلاب‌هاي خسارات بار در ساليان دور و اخير در محدوده و گستره شهر تهران، سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تدوين طرح جامعي جهت كاهش خطرپذيري سيلاب را در دستور كار خود قرار داده است. تدوين اين طرح با همكاري نهادهاي ذيربط و برگزاري جلسات هم‌انديشي با 13سازمان مسئول در مديريت سيلاب پايتخت در معاونت پيشگيري و كاهش خطرپذيري سازمان انجام شده و با مطالعه بخش‌هاي مختلف شامل تبيين مباني و مفاهيم، بررسي تجارب و تحليل استراتژيك وضعيت موجود مديريت سيلاب، تدوين راهبردها و برنامه عملياتي كاهش خطرپذيري سيلاب شهر تهران در سازمان خاتمه يافت. خروجي نهايي اين مطالعه تدوين نقشه‌راه كاهش خطرپذيري سيلاب در شهر تهران از طريق مشاركت نهادها و سازمان‌هاي مسئول است كه پس از تأييد در كميسيون هماهنگي توافقنامه همكاري مشترك شهرداري تهران و وزارت نيرو براي تصويب به شوراي شهر تهران ارسال خواهد شد.

کد خبر 367674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha