همشهری آنلاین: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفر به پکن تاکید کرد: بریگزیت بیشتر از آنکه به ضرر اتحادیه اروپا باشد به ضرر انگلیس است.

موگرینی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع دانشجویان دانشگاه تسینگهوا، گفت: انگلیس باید عضویتش در اتحادیه اروپا را به پایان برساند و اتحادیه اروپا نیز یکی از اعضای مهمش را از دست خواهد داد. روند مذاکرات دشوار خواهد بود. آنها باید از عضویت در اتحادیه اروپا دست بکشند.

وی افزود: باید به شما بگویم که تمامی اعضای اتحادیه اروپا از اهمیت یکسانی برخوردارند چرا که یکی از این اعضا می‌تواند در برخی سیاست‌ها بیشتر از دیگر اعضا مشارکت و همکاری کند اما به نظر من دوستان انگلیسی ما با این تصمیم بیشتر ضرر خواهند کرد تا ما.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در ادامه گفت: حتی پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، این بلوک به تداوم بازار واحد خود در جهان ادامه خواهد داد و دومین اقتصاد بزرگ در جهان محسوب خواهد شد.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: در ماه‌های اخیر با تمامی شرکایمان دیدار کردم و همه آنها به ما گفتند که وجود اتحادیه اروپا لازم و ضروری است و این پیامی است که من در چین نیز آن را دریافت کردم. اتحادیه اروپا یک شریک غیرقابل چشم‌پوشی در جهان امروز است.

کد خبر 367591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha