همشهری آنلاین: روزنامه ایندیپندنت به نقل از رئیس کمیسیون اروپا نوشت: مذاکرات اصلی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، پس از انتخابات پارلمانی این کشور صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اروپا: مذاکرات برگزیت به بعد انتخابات انگلیس موکول می شود

به گزارش ایرنا، این روزنامه درگزارش روز چهارشنبه خود افزود:«ژان کلود یونکر»رئیس کمیسیون اروپا عصر دیروز در پی اعلام ناگهانی انتخابات زودهنگام توسط خانم «ترزا می» نخست وزیر انگلیس، طی تماس تلفنی با او گفتگو کرد.

براساس این گزارش، سخنگوی کمیسیون اروپا به نقل از یونکر گفت: در نتیجه این تماس تلفنی، مذاکرات سیاسی مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پس از انتخابات پارلمانی 8 ژوئن (18 خرداد) انگلستان آغاز خواهد شد.

به نوشته ایندیپندنت، ماده 50 قانون اتحادیه اروپا مدت زمانی دو ساله را برای مذاکرات خروج یک کشور از اتحادیه پیش بینی کرده است. بر این اساس، فرایند خروج بریتانیا باید تا 29 مارس سال 2019 به پایان برسد.

این در حالی است که بر اساس این تصمیم رئیس کمیسیون اروپا، مذاکرات با بریتانیا حدود 3 ماه پس از اعمال ماده 50 قانون اتحادیه اروپا توسط خانم می آغاز خواهد شد.

'ترزا می' روز سه شنبه گذشته در یک حرکت غیرمنتظره خواستار برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در این کشور شده بود.

براساس رویه قانونی در انگلیس، پیشنهاد برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی در این کشور بایستی به تصویب دو سوم از نمایندگان مجلس عوام برسد.

کد خبر 367546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha