چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

همشهری دو - سعید طلایی: با سلام، دانشجونمایی هستم که‌ماه‌هاست قرار است از شنبه شروع به درس خواندن کنم اما خوابم می‌آید.

کتاب

كلا حال و حوصله درس خواندن ندارم و تنها دليلم براي عدم‌انصراف از تحصيل، استفاده از غذاي سلف دانشگاه و تخت‌خواب خوابگاه دانشجويي است. البته لازم به ذكر است كه هيچ مهارت خاص ديگري هم ندارم جز اينكه مي‌توانم يك سريال 200قسمتي را به‌طور كامل در 3 روز ببينم و همچنين مي‌توانم صداي بوقلمون را عين خودش تقليد كنم. شما چه راهكاري را به من پيشنهاد مي‌كنيد؟

پاسخ مشاور: با سلام. مگر زور است؟ چرا فكر مي‌كنيد همه بايد دكتر و مهندس شوند؟ البته با اين وضعيت كه شما داريد هيچ كار درست و حسابي ديگري هم پيدا نمي‌كنيد. زياد ناراحت نباشيد. مملكت آدم بيكار و عاطل و باطل هم مي‌خواهد. شما مي‌توانيد به‌عنوان آينه عبرت ساير جوانان مشغول به‌كار شويد. احتمالاً به‌زودي شما را از دانشگاه مرخص كنند. در اين‌صورت مي‌توانيد با تهيه يك عدد كارتن يخچال، زير يكي از پل‌هاي شهر بدون دغدغه به استراحت بپردازيد و براي عابران صداي بوقلمون دربياوريد. موفق و پايدار باشيد.

با سلام. من سجاد رضايي، شاگرد كلاس سوم ب دبستان پروانه‌هاي زندگي هستم. راستش ‌ماه آينده قرار است در مدرسه ما انتخابات شوراي دانش‌آموزي برگزار شود و من هم احساس وظيفه كرده و در انتخابات ثبت‌نام كرده‌ام تا پدر و مادرم به من افتخار كنند. آقاي مشاور، لطفا اگر مي‌شود من را راهنمايي كنيد تا در انتخابات مدرسه رأي بياورم.

پاسخ مشاور: سلام پسر گلم. خيلي خوب است كه از الان عضو احساس وظيفه‌كننده‌ات فعال شده و تصميم به شركت در انتخابات مدرسه گرفته‌اي. تا همين جاي كار بايد به تو تبريك بگوييم. اما براي رأي‌آوردن حتما بايد چند نكته را رعايت كني. در اين يك‌ماه از توزيع تغذيه رايگان بين دانش‌آموزان غافل نشو.

بهتر است حتما نمره ورزشت 20 باشد يا حداقل در گروه سرود مدرسه ثبت‌نام كرده باشي. هميشه ورزشكاران و هنرمندان بين بقيه بچه‌هاي مدرسه محبوب‌ترند. به بچه‌ها قول بده كه اگر رأي بياوري كلاس‌ها را بزرگ‌تر مي‌كني و يك زمين فوتبال و يك زمين واليبال براي مدرسه مي‌سازي. هيچ‌گاه از سرويس‌هاي بهداشتي غافل نشو. وعده بده كه اگر بچه‌ها تو را به شورا بفرستند كاري مي‌كني كه دانش‌آموزان اجازه داشته باشند از سرويس بهداشتي معلم‌ها استفاده كنند.

بي‌خودي نگران نباش. بعد از انتخابات همه مشغول امتحانات مي‌شوند و همه وعده‌ها به‌جز سرويس‌هاي بهداشتي يادشان مي‌رود.

کد خبر 367505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha