دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محسن چاوشی حسینی در سال ۱۳۵۸ در خرمشهر به دنیا آمد. او در چندین شهر مختلف ایران زندگی کرده است.

چاووشی

محسن چاوشی خواننده، آهنگساز، ترانه سرا و تنظیم‌کننده سبک پاپ و راک است. او اصالتاً کرد بوده اما به علت هجرت والدینش به شهر خرمشهر در آن‌جا متولد می‌شود. چاوشی دو دهۀ اول زندگی خود را به علت جنگ وارده بر ایران، مدام در حال هجرت و نقل مکان به شهرهای مختلف کشور گذرانده و در شهرهایی مانند کرمانشاه، آبیک، مشهد و تهران زندگی کرده است. او در نوروز سال ۸۸ ازدواج کرده و از سال ۹۱ صاحب فرزندی به نام زانکو است.

  • آلبوم‌های موسیقی

 از نوجوانی به موسیقی علاقه داشته و پس از گذراندن خدمت سربازی، فعالیت‌های موسیقیایی‌اش را به صورت حرفه‌ای آغاز می‌کند. چاوشی در اواخر سال ۸۳ با آلبوم نفرین به مخاطبان موسیقی کشور ایران معرفی شد و تا سال ۱۳۸۶ آلبوم‌های خودکشی ممنوع، لنگه کفش و متاسفم را روانه بازار کرد که نقطۀ اشتراک تمام این آثار، انتشار غیر رسمی و لو رفتن آن‌هاست.

یه شاخه نیلوفر اولین آلبوم رسمی این موزیسین پاپ‌-راک است که در مهر ماه سال ۸۷ با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شرکت آوای باربد به بازار موسیقی آمد

دومین آلبوم رسمی چاوشی با نام ژاکت در بهمن ماه سال ۸۸ توسط شرکت ایران‌گام منتشر شد.

سومین آلبوم رسمی محسن چاوشی حریص نام دارد که در بهمن ماه سال ۸۹ توسط شرکت تصویر دنیای هنر عرضه شد. تنها چند ماه بعد از انتشار حریص، در پاییز سال ۹۰، آلبوم موسیقی متن فیلم سنتوری نیز با صدای چاوشی توسط شرکت ایران‌گام به صورت رسمی روانه بازار شد.

آلبوم بعدی چاوشی پرچم سفید است که در واپسین روزهای سال ۹۰ توسط شرکت تصویر گستر پاسارگاد و پخش دنیای هنر روانۀ بازار موسیقی شد. محسن چاوشی در این آلبوم جدی‌تر از گذشته به موسیقی راک پرداخت و برای اولین بار سبک‌های متفاوتی چون بلوز و رگه را نیز تجربه کرد.

دیگر آلبوم محسن چاوشی که در اسفند ماه سال ۹۱ توسط شرکت تصویر گستر پاسارگاد به بازار آمد، من خود آن سیزدهم نام دارد؛ آلبومی که سال‌ها قبل از انتشار، تولید شده بود اما چاوشی سعی داشت آن را در زمان مناسبی روانه بازار کند. او در این آلبوم برای اولین بار به اشعار کلاسیک روی آورد و یاد شاعران گران‌قدر ایرانی نظیر مولانا، شهریار و وحشی بافقی را زنده کرد.

هفتمین آلبوم محسن چاوشی در مهر ماه سال ۹۳ توسط شرکت تصویر گستر پاسارگاد منتشر شد.   پاروی بی‌قایق در سبک پاپ، راک و الکترونیک می‌باشد که میکس و مستر آن توسط کریس بائر مهندس صدای آلمانی انجام شده است.

تازه‌ترین اثر محسن چاوشی نیز امیر بی‌گزند نام دارد که در خرداد ماه سال ۹۵ عرضه شد. آلبومی که این‌بار اشعار کلاسیک بزرگان ادبیات پارسی و آثار ترانه‌سرایان معاصر را در کنار هم نشاند و به همین سبب توانست توجه طیف‌های مختلف جامعه ایرانی را به خود جلب کند،

  • موسیقی فبلم و سریال

نخستین فعالیت سینمایی محسن چاوشی به عنوان خواننده، به اجرای ۴ قطعه در فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی مرتبط می‌شود. این فیلم سینمایی یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های دهه ۸۰ شمسی در کشور ایران است و محسن چاوشی، اصلی‌ترین دلیل شهرت این فیلم قلمداد می‌شود. ترانه سنگ‌صبور محسن چاوشی در این فیلم، به عنوان یکی از ده قطعه ماندگار موسیقی ایرانی شناخته می‌شود.

لامپ صد به کارگردانی سعید آقاخانی نام دومین فیلم سینمایی ایرانی است که چاوشی تیتراژ آن را خوانده است. موضوع این فیلم درباره اعتیاد بوده و از آن‌جا که چاوشی دغدغه‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، صلح، فقر و... را همیشه در اولویت خود قرار داده، قطعه‌ای به نام بید بی مجنون برای این فیلم سینمایی خوانده است.

چاوشی علاوه‌بر این دو فیلم، ۸ قطعه موسیقی نیز برای سریال شهرزاد خوانده که یکی از پر تماشاگرترین سریال‌های تاریخ ایران است. از ۸ قطعه‌ای که چاوشی برای شهرزاد خوانده، ۴ قطعه در سریال پخش شده و ۴ قطعه دیگر به عنوان ویدئو کلیپ منتشر شده‌اند.

کد خبر 367432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha