همشهری آنلاین: دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت: این سازمان از حقوق مشروع اسرای فلسطینی و ادامه تلاش‌ها برای آزادی، برقراری عدالت و حفظ کرامت آنان حمایت می‌کند.

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر حمایت از مسئله اسرای فلسطینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری وفا ، سازمان همکاری اسلامی بر حمایت کامل خود از مسئله اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد این سازمان از حقوق مشروع اسرای فلسطینی و ادامه تلاش ها برای آزادی ، برقراری عدالت و حفظ کرامت آنان حمایت می کند.

العثیمین افزود سازمان همکاری اسلامی از مقاومت و ایستادگی اسرای فلسطینی و اصرار آنان برای اعتصاب غذا در زندان های اسرائیل با هدف رساندن پیام ، صدا و درد و رنج های خود به سراسر جهان پشتیبانی می کند.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد با وجود اقدامات خودسرانه ، ظالمانه و رفتار غیر انسانی اسرائیل و تلاش این رژیم برای محرومیت اسرا از رسیدن به حقوق اساسی و اولیه شان اما اسیران فلسطینی اصرار دارند با اعتصاب غذای نامحدود خود پیام و صدای خود را به دنیا برسانند و این تلاش اسیران فلسطینی قابل ستایش است.

العثیمین گفت مسئله اسیران فلسطینی باید در نهادها و سازمان های بین المللی مطرح تا سیاست ها نژاد پرستانه اسرائیل بر ضد اسرا برای همگان آشکار شود.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی همچنین از جامعه جهانی خواست اقدامی در جهت ملزم کردن اسرائیل به رعایت قوانین بین المللی حقوق بشر ، توافقنامه ژنو و مفاد کنوانسیون های بین المللی مرتبط با این مسئله انجام دهد .

کد خبر 367321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha