همشهری آنلاین: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناو موشک انداز سِپَر و زیردریایی فاتح در آینده نزدیک به نداجا ملحق خواهند شد که زمان دقیق آن اطلاع رسانی می‌شود.

حبیب الله سیاری

به گزارش ایرنا، امیردریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: همچنین تعمیرات اساسی ناو خارک با استفاده از توان صنعتگران داخلی کشور و نیروی دریایی در حالی انجام شد که شاید بسیاری ناباورانه به آن می نگریستند.

فرمانده نداجا ادامه داد: ناو خارک که در رژه روز پایانی رزمایش بزرگ ولایت 95 شرکت داشت در حال گذارندن مراحل آماده سازی‌های پایانی است.

وی اضافه کرد: نخستین ماموریت آن اعزام به شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب خواهد بود و در ماموریت های طولانی تر شرکت خواهد کرد.

فرمانده نداجا با اشاره به بازگشت ناوگروه 45 اعزامی به آب های آزاد گفت: امروز ناوگروه چهل و ششم متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران سبلان و ناو جمهوری اسلامی ایران لاوان برای انجام ماموریت اطلاعاتی، عملیاتی و دفاع از منافع کشور در عرصه آب های آزاد به ماموریت اعزام می شود.

وی اظهار داشت: نیروی دریایی ضمن برقراری امنیت با کشورهای منطقه ارتباط مستمر دارد.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: این نیرو در آماده سازی آمایش عظیم سرزمینی در سواحل جنوب کشور و به‌ خصوص سواحل مکران است.

وی اشاره کرد: آمایش نیروی دریایی در یگان های عملیاتی با توجه به تنوع تخصص ها و منطقه مسئولیت در جنوب کشور است.

وی ادامه داد: منطقه دریایی یکم امامت در بندرعباس، منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک و ایستگاه و پایگاه زیر مجموعه آن در کوه مبارک، پایگاه میناب ، سیریک، راس میدانی، پایگاه میدانی مکران، وجود منطقه سوم دریایی در کُنارک و پایگاه دریایی در پسابندر بیان کننده آمایش بالای نیروی دریایی در این سواحل است.

وی یادآور شد: آمایش سرزمینی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سواحل مکران و دریای مازندران است.

کد خبر 367317

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha