دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - سجاد میرزامهدی تهرانی: با شروع سال ۲۰۱۷ مانند سال‌های گذشته بازی‌های زیادی از ابتدا راهی بازار می‌شود که اکثر این بازی‌ها خیلی ارزش بازی کردن ندارند.

بازی ۲۰۱۷

در بین شلوغی و تنوع بازی‌ها یک سری آثار هستند که یک گیمر حرفه حتماً قبل از مرگش (البته این اصطلاحی است که در فضای مجازی در بین گیمرها رواج دارد) باید آن‌ها را بازی کند.

در این چند وقتی که از سال 2017 می‌گذرد بازی‌های بسیاری منتشر شده یا رو به انتشار هستند که سازندگان همگی آن‌ها اعتقاد دارند که بهترین اثر را طراحی کرده‌اند.

البته از این حرفه برای تبلیغ در تمام زمینه‌ها زیاد گفته می‌شود، اما برای اینکه وقت بازی دوستان و گیمرها گرفته نشده با جستجو و مطالعه نقدها و بررسی‌ها از وب‌سایت‌هاي معتبر گیم مانند IGN، GameSpot و ... سه بازی تا به الآن به عنوان بازی‌های قوی و پرفروش سال 2017 انتخاب شده است.

معیارهایی که برای انتخابان بازی‌های در نظر گرفته شده بیشتر بر پایه نقدهای تخصصی سایت‌ها مطرح و از همه مهم‌تر امتیازی پایانی که به آن بازی‌ها داده شده است.

بازی ۲۰۱۷

1. Nioh

نیو (Nioh) عنوان یک بازی ویدیویی در سبک‌های اکشن نقش‌آفرینی و هک‌اند اسلش است. این بازی قبل از این اینکه منتشر شود خیلی از خود نمایش زیادی نشان نداد و تا آخرین لحظه ساکت ماند. پس از اینکه نیو منتشر شد یک دفعه، بوووم مانند یک بمب در صنعت بازی سر و صدا ایجاد کرد به طوری که در اولین هفته انتشار خود حدود 76 هزار کپی در ژاپن فروخت.

روند این بازی شباهت‌هایی به سری بازی‌های Dark Souls دارد؛ یعنی اینکه روند بازی خیلی راحت نیست و گیمرها باید با صبر و حوصله دشمن‌های خود را نابود کنند. در بررسی‌های به وجود آمده از این بازی روند مبارزات در تعامل با سخت بودن آن و گرافیک بالا و از همه مهم‌تر طراحی کلی بازی مورد ستایش زیادی قرار گرفته است.

داستان این بازی درباره شخصیتی به نام ویلیام آدامز افسانه‌ای که یک سامورایی انگلیسی با موها بلوند است. در فرهنگ کهن کشور ژاپن از این سامورایی داستان‌های افسانه‌ای زیادی روایت شده است که در این بازی یکی از داستان‌های افسانه‌ای آن پرداخته شده. در حالت کلی اینکه این بازی بدرد گیمرهای حرفه‌ای و کاربلد می‌خورد و قطعاً از انتخاب این بازی پشیمان نمی‌شوند.

جدول برخی از امتیازات بازی نیو به شرح زیر است؛

امتیاز

نام وب‌سایت

100/87

Metacritic

10/9

GameSpot

10/9.6

IGN

2. Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn نام یک بازی ویدیویی در سبک اکشن نقش‌آفرینی و جهان باز است. در این بازی، بازیکن کنترل شخصیت اِلوی را به دست می‌گیرد. او شکارچی و تیراندازی ماهر است که به پیشروی در دنیایی پسا-رستاخیزی می‌پردازد که توسط مخلوقات مکانیکی به شکل ربات‌های دایناسور حکومت می‌شود.

بازی ۲۰۱۷

بازی در منطقه‌ای بسیار گسترده انجام می‌شود و از آنجایی که در بازی هیچ‌گونه بارگذاری وجود ندارد تا محیط‌های مختلفی از جمله بیابان‌ها، جنگل‌های سرسبز و مناطق دیگر جنگلی همراه با چرخه کامل شبانه‌روزی و سیستم آب‌وهوا کاملاً یکپارچه باشد.

هیچ‌گونه سلاح گرم در این بازی وجود ندارد و شخصیت اصلی باید از فناوری‌های اولیه برای مبارزه استفاده کند. راه‌های مختلفی برای از بین بردن دشمنان وجود دارد، از جمله کارگذاری تله‌های چاشنی‌دار، تیراندازی به سمت دشمنان توسط کمان، استفاده از مواد منفجره، مبارزات تن‌به‌تن و همچنین سیستم کشتن به صورت بی‌سروصدا و در خفا نیز در دسترس خواهد بود.

 هورایزن زیرو داون مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و با میانگین ۸۹/۱۰۰ از ۱۰۱ نقد در وب‌گاه متاکریتیک و ۸۸.۵۷٪ در گیم رنکینگز قرار دارد. منتقدین جهان باز، داستان، گرافیک، مکانیک مبارزات، طراحی دشمنان و شخصیت اِلوی را مورد ستایش قرار دادند. این بازی هم می‌تواند برای گیمرها تبدیل به خاطره باشد. پس مطالب گفته شده در انتخاب آن شک نکنید.

3. Nier: Automata

Nier: Automata عنوان یک بازی در سبک اکشن نقش‌آفرینی و هک‌اند اسلش است به صورت انحصاری برای کنسول PS4 و ویندوز منتشر شده است. Nier: Automata ادامه سری بازی‌های Nier است. داستان بازی در یک تم پسا رستاخیزی طراحی شده در این زمان موجودات بیگانه‌ای از فضای دیگر به زمین حمل کرده‌اند و در حال نابودی آن هستند به طوری که تعداد بشریت بسیار کاهش یافته است.

از همین رو انسان‌ها برای مقابله با این موجودات بیگانه دست به ساخت انسان‌های روبات نما یا همان اندروید می‌زند. در این بازی بازیکن کنترل شخصیتی به نام 2B را دارد که یک دختر اندروید است.

روند این بازی از ترکیب دو سبک RPG و هک‌اند اسلش است. سازندگان این بازی توانستند تعادلی فوق‌العاده در بین سبک‌های این بازی به وجود آورند به طوری که گیم پلی Nier: Automata بسیار معتاد کننده است. در این بازی بازیکن از دو شمشیر استفاده می‌کند که یکی از آن‌ها برای ضربات سنگین و دیگری برای ضربات سبک به کار می‌رود.

در روند بازی بازیکن یک همکار اندروید دارد که در مبارزات به 2B کمک می‌کند. در بررسی‌های انجام شده اکثر وب‌سایت‌های برسی تخصصی بازی روند مبارزات و طراحی محیط بازی مورد ستایش فراوان قرار دادند.

این بازی در هفته اول انتشار خود حدود 200 هزار کپی در ژاپن به فروش رساند.

امتیاز

نام وب‌سایت

88/100

Metacritic

9/10

GameSpot

8.9/10

IGN

بازی ۲۰۱۷

کد خبر 367305

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha