چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: مشکل پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی، سرباز معلمان و نیروهای قراردادی آموزش و پرورش هنوز حل نشده و خبر روشنی از پرداخت مطالبات انباشت شده آنها نیست، اما مسئولان آموزش و پرورش وعده داده‌اند روش پرداخت حقوق این افراد پس از این تغییر کند.

آموزش پرورش

به اين ترتيب و به شرطي كه اين وعده نيز به سرنوشت وعده‌هاي قبلي دچار نشود مي‌توان اميدوار بود از امسال حقوق اين افراد نيز به موقع و همزمان با فرهنگيان رسمي پرداخت شود.البته هنوز خبري در مورد پرداخت مطالبات مربوط به 7‌ماه گذشته اين گروه از فرهنگيان نيست. بسياري از معلمان حق‌التدريسي اعم از رسمي و غيررسمي، سرباز معلمان و نيروهاي قراردادي از مهر سال 95حقوق دريافت نكرده‌اند.

همچنين فرهنگياني كه اسفند سال 94در امر برگزاري دهمين دوره انتخابات مجلس مشاركت داشتند نيز هنوز حق‌الزحمه خود را دريافت نكرده‌اند. به فهرست طلبكاران از آموزش و پرورش البته بايد حدود 40هزار فرهنگي بازنشسته ديگر كه پاداش پايان خدمت‌شان را نگرفته‌اند هم اضافه كرد كه هر روز بر تعداد آنها اضافه مي‌شود. پرداخت نشدن مطالبات معلمان حق‌التدريسي و قراردادي تا‌كنون به‌دليل شيوه پرداخت حقوق آنها بوده است؛ قفلي كه شايد از امسال و با كليدي كه در قانون بودجه پيش‌بيني شده باز شود.

  • تغيير در شيوه پرداخت

آن‌طور كه در قانون بودجه امسال آمده حقوق معلمان حق‌‌التدريسي، سرباز معلمان و نيروهاي قراردادي با حقوق ساير كاركنان پرداخت خواهد شد. مديركل برنامه و بودجه آموزش و پرورش در‌اين‌باره به ايسنا توضيح داده است:«‌در راستاي اجراي بند «و» تبصره 9قانون بودجه حركت مي‌كنيم و بر اين اساس پرداخت حقوق كليه كاركنان رسمي، پيماني و غيررسمي اعم از حق‌التدريسي‌ها، سرباز معلمان و نيروهاي قراردادي در يك ساختار كلي و به‌صورت هماهنگ انجام خواهد شد.

جلساتي با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در حال برگزاري است تا بتوانيم از اين ‌ماه يا ‌ماه آينده پرداخت حقوق معلمان رسمي و غيررسمي را به‌صورت متمركز داشته باشيم.» او وعده داده است با آغاز اين شيوه پرداخت متمركز ديگر شاهد تأخير در پرداخت حقوق به‌ويژه براي حق‌التدريسي‌ها، سرباز معلمان و نيروهاي قراردادي نباشيم؛ وعده‌اي كه بايد چند ماهي صبر و بعد آن را ارزيابي كرد.

  • پاسخ آموزش و پرورش به گزارش همشهري

به‌دنبال درج گزارشي تحت عنوان «پرداخت پاداش پايان خدمت فرهنگيان تا هفته معلم» در صفحه8 همشهري 16فروردين، وزارت آموزش و پرورش به نقل از مديركل دفتر برنامه و بودجه و تأمين اين وزارتخانه توضيحاتي ارسال كرده كه عينا به شرح زير است: «خبرنگار مربوطه در بخش پايان خبر درج نموده كه علاوه بر اينكه اينجانب پاسخگوي تماس‌هاي ايشان نبوده‌ام، مدعي مي‌باشم كه سازمان برنامه و بودجه درخصوص پرداخت مطالبات فرهنگيان همكاري نمي‌‌نمايد.

با عنايت به اينكه انجام هرگونه اطلاع‌رساني از سوي دستگاه‌هاي اجرايي كشور از سوي سخنگو يا مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي دستگاه مذكور صورت مي‌پذيرد و بيان ادعاي بي‌اساس مبني بر عدم‌پاسخگويي اينجانب فاقد وجاهت و رسميت است و هدف نگارنده از بيان چنين مطلبي مشخص نيست، يادآوري مي‌نمايد كه از ابتداي سال1396 تاكنون نيز هيچ‌گونه تماس يا صحبتي با جريده مورد اشاره از سوي بنده صورت نپذيرفته ضمن آنكه محتواي ذكر شده به نقل از اينجانب نيز كذب محض است».

  • توضيح همشهري:

در توضيحات وزارت آموزش و پرورش هيچ نكته جديدي راجع به اصل گزارش و خلف وعده‌هاي مكرر در پرداخت مطالبات فرهنگيان وجود ندارد. درخصوص اظهارات مديركل برنامه و بودجه آموزش و پرورش مبني بر اينكه تماسي با وي گرفته نشده، ذكر اين نكته ضروري است كه فهرست و زمان تماس‌هاي خبرنگار همشهري از طريق تلفن(همراه و ثابت) در دفتر روزنامه موجود است.

يقينا اگر وي به پرسش‌هاي همشهري در اين‌باره پاسخگو بود مانند دفعات قبل پاسخ‌ها براي اطلاع فرهنگيان محترم در گزارش منعكس مي‌شد.ايشان در حالي اظهارات منتشر شده به نقل از خود را در همشهري «كذب محض» ‌خوانده، كه 20اسفند95 وي در گفت‌وگو با خبرنگار همشهري چنين گفته است:

«نوع نگاه كارشناسان سازمان برنامه و بودجه طوري است كه آنها پرداخت حقوق كاركنان آموزش و پرورش را جزو اولويت نمي‌دانند و اعتقاد ندارند كه حقوق سرباز‌معلمان، نيروهاي حق‌التدريسي آزاد و شاغل و نيروهاي قراردادي نيز جزو حقوق كاركنان است و بايد پرداخت شود». اين موضوع در صفحات يك و 8همشهري 21 اسفند 95 تحت عنوان «سازمان برنامه و بودجه مانع پرداخت حقوق 34هزار معلم»، چاپ شده و باوجود گذشت بيش از يك‌ماه از زمان انتشار تاكنون هيچ اعتراضي به آن نشده است.

مديركل برنامه و بودجه آموزش و پرورش مدعي شده اطلاع‌رساني از سوي سخنگو و يا مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي انجام مي‌شود اين در حالي است كه ايشان بارها با رسانه‌ها ازجمله همشهري درباره مسائل مختلف گفت‌وگو كرده كه سوابق آن موجود است.

کد خبر 366847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha