همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: در حال بررسی و مطالعه هستیم تا خطوط فرودگاه‌های امام خمینی(ره) و مهرآباد به صورت شبانه‌روزی خدمات لازم را به مسافران ارائه دهد.

مترو تهران

به گزارش فارس، احمدی بافنده در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های آتی این شرکت اظهار داشت: حمل و نقل عمومی در جامعه ما باید بهتر از سایر سیستم‌ها و خدمت عامه مردم باشد.

وی افزود: باید اقداماتی صورت بگیرد تا معلولان، جانبازان و روشندلان بتوانند به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو استفاده کنند.

احمدی‌بافنده یادآور شد: اگر هریک از جانبازان و معلولان بخواهند با خودروی شخصی در سطح شهر تردد کنند، با مشکلات دیگری نیز مواجه خواهیم شد، بنابراین باید تردد این افراد در سیستم حمل و نقل عمومی تسهیل شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه هدف ما این است که همه اقشار مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، گفت: تمامی ایستگاه‌های فاقد آسانسور در مترو به آسانسور مجهز می‌شود و آسانسور بعضی از ایستگاه‌ها نیز نوسازی و بهسازی خواهد شد.

وی یادآور شد: در بعضی از ایستگاه‌ها شرایط برای احداث آسانسور وجود ندارد، بنابراین از وسایلی استفاده می‌شود که معلولان بتوانند به راحتی پله‌های موجود را برای رسیدن به قطار مترو طی کنند.

وی یادآور شد: اولین دستگاه نیز برای تردد راحت معلولان در ایستگاه میدان ولی‌عصر(عج) راه‌اندازی شده است که تیم‌های خدماتی برای ارائه خدمات به این مسافران ویژه حضور خواهند داشت.

احمدی‌بافنده به حوزه فرهنگی و اجتماعی مترو نیز اشاره کرد و گفت: ایوان انتظار را به مترو تحویل دادند و معاونت اجتماعی نیز خدمات فرهنگی لازم را در این محیط ارائه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران افزود: میدان ولی‌عصر(عج) و ایوان انتظار، مرکز تبادل فرهنگی خواهد بود.

وی گفت: مطالعات لازم در حال بررسی است تا خطوط 8 و 4 مترو که مربوط به فرودگاه امام خمینی(ره) و مهرآباد می‌شود، برای دسترسی بهتر شهروندان، شبانه‌روزی شود.

کد خبر 366671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha