همشهری آنلاین: انجلینو آلفانو وزیر خارجه ایتالیا در حاشیه دومین روز از نشست وزرای خارجه گروه جی ۷ گفت: جی ۷ عقیده دارد که تنها راه حل سوریه سیاسی است.

نشست وزرای خارجه گروه۷در ایتالیا | آلفانو: راه حل بحران سوریه سیاسی است

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه ایتالیا روز سه شنبه وپس از پایان جلسه فوق العاده در باره بحران سوریه که با حضور سران دیپلماسی گروه جی 7 به علاوه وزرای خارجه کشورهای ترکیه، امارات، عربستان، اردن و قطر درشهر'لوکا' در شمال این کشور و در حاشیه دومین روز از نشست وزرای خارجه جی 7 برگزار شد، گفت: نمی توان در باره آینده بشار اسد در یک روز تصمیم گیری کرد و نیاز به بحث گسترده تر و کلی تری دارد.

وی افزود:پس ازمداخله آمریکا در سوریه یک پنجره فرصت برای ایجاد شرایط مثبت جهت روند سیاسی در سوریه که عقیده داریم تنها راه حل است، گشوده شد. موضع ایتالیا نیز همواره این است که سوری ها باید سرنوشت خود را انتخاب کنند.

وی با اشاره به حمله موشکی اخیر امریکا به سوریه گفت: نمی توانم به نام آمریکا صحبت کنم اما همه تمایل به آغاز روند سیاسی در سوریه را دارند.هر یک ازاعضا در این نشست نظر خود را بیان کردند، به نظرمن یک خط مشارکت با روسیه با هدف همکاری واقعی که مانع ادامه درگیری نظامی شده و یک روند سیاسی برپایه قانون اساسی جدید که به سوی انتخابات برود را باید آغاز کرد و این تنها با یک آتش بس دراز مدت، موثر و صادقانه از سوی تمام نیروها امکان پذیر است.

وی افزود: روسیه نباید منزوی شود بلکه برعکس باید در حد امکان در روند انتقال قدرت مشارکت داده شود و دراین مورد جی 7 موافق است.

وی به موضوع تحریم های روسیه نیز اشاره کرد و گفت: نشست وزرای خارجه جی 7 در شهر لوکا، آنطور که بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس بیان کرد، یک مقر سنجش در رابطه با نظریه تحریم های جدید علی روسیه نیست.

شهر لوکا در شمال ایتالیا از روز گذشته میزبان نشست وزرای امور خارجه جی 7 است. وزیران امورخارجه آمریکا، کانادا، ژاپن، آلمان، ایتالیا، انگلیس و فرانسه علاوه بر نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گرد هم آمده و در باره موضوعات مهم بین المللی از جمله سوریه گفت گو می کنند.

آمریکا اواخر پنجشنبه و اوایل جمعه هفته گذشته با 59 موشک کروزِ تاماهاوک به پایگاه هوایی الشعیرات در نزدیکی حمص سوریه حمله کرد. این حمله توسط دو ناو جنگی ارتش آمریکا که در شرق دریای مدیترانه مستقر بودند و به بهانه حمله شیمایی سه شنبه همین هفته در شهرک خان شیخون استان ادلب سوریه انجام شد.

این در حالیست که دولت و ارتش سوریه هرگونه کاربرد سلاح های شیمایی را رد می کنند و تحقیقی هم درباره مسبب این حادثه انجام نشده است.

این نشست درحالی برگزار می شود که تدابیر شدید امنیتی در شهر لوکا اندیشیده شده و این شهر چهره ای کاملا زرهی و امنیتی به خود گرفته و حریم هوایی لوکا بسته شده است.

همچنین روز گذشته تظاهرات اعتراضی علیه نشست جی 7 در شهر لوکا به درگیری با نیروهای پلیس کشیده شد و در این میان شماری از معترضین و پلیس مجروح شدند.

کد خبر 366641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha