شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام حسین عالمی: پسر دانشجویی که فردا امتحان دارد و امشب را باید درس بخواند و هم‌اکنون گرسنه است، باید ابتدا کدام کار ضروری و مهم را انجام دهد؟

اولویت اول

مادر مهرباني كه ساعتي بعد مهمان دارد و بايد به كارهاي خانه و آشپزخانه رسيدگي كند اما فرزند نوزادش هم‌اكنون در حال ضجه زدن است و مادر را با گريه‌اش آشفته و پريشان مي‌كند ابتدا بايد چه تلاشي را در اولويت قرار دهد؟

كسي كه بخواهد زندگي بهتر و موفق‌تري داشته باشد بايد بتواند ترتيب و زمان انجام دادن كارهاي خود را تنظيم كند. عمر و فرصت ما محدود است و موفقيت كامل، در انجام دادن كارهاي با اهميت‌تر و مديريت محدوديت‌هاي زماني و تنظيم اولويت‌هاست. اهميت تمام كارها در زندگي انسان برابر نيست و اگر انجام برخي از كارها به آينده موكول شوند و در زمان خاص خودشان مورد توجه قرار نگيرند، توان و تمركز ما را كاهش داده و ما را از موفقيت بيشتر دور مي‌كنند.

گريه كودك مانع آشپزي با عشق و علاقه يك همسر فداكار است. شكم گرسنه دانشجو مانع درس فهميدن او در شب امتحان است.

امروز ازدواج به يكي از آخرين اولويت‌هاي زندگي جوان‌ها تبديل شده است و آنها مي‌خواهند بعد از تحصيل و كسب درآمد و خانه‌دارشدن و تفريح و شادي‌هاي دوران مجردي براي ازدواج اقدام كنند. درحالي‌كه برخي از كارهاي روزمره ما زمان‌دار هستند و اگر تا زمان معيني انجام نشوند فرصت طلايي انجام دادنشان از دست مي‌رود و موجب خسارت مادي و معنوي مي‌شوند.

همه انسان‌ها خصوصا زوج‌هاي جوان از داشتن نسل و فرزند خوششان مي‌آيد اما مشكل عمده اينجاست كه فرزنددار شدن اولويت اول زوج‌هاي جوان نيست و برخي فكر مي‌كنند براي فرزنددار شدن بايد دهه‌سوم را بگذرانند. برخي از كارها زمان‌دار نيستند و در انجامشان قيد زمان نيامده است اما تأخير در انجامشان مانع چشيدن لذات فراواني مي‌شود كه در پيري ديگر جبراني برايشان نيست.

پيروز و سعادتمند كسي است كه با كمك عقل و با رعايت تمام جوانب يك سبك زندگي سالم، اولويت‌ها و ترتيب انجام امور را به‌موقع و درست تعيين كند و برخي از كارهاي اولويت‌دار را با برخي ديگر جابه‌جا كند. سعادت حقيقي در تعيين دقيق اولويت‌ها طبق مشورت عقل طبيعي و عقل تجربي است.

کد خبر 366304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha