دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

رسانه‌های آمریکایی در خبری غیررسمی و به نقل از منابع ناشناس خود اعلام کردند، جرد کوشنر داماد ۳۶ ساله دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به عراق سفر کرده‌است.

 جرد کوشنر

براساس اين گزارش‌ها كه هنوز به‌صورت رسمي تأييد نشده‌است، كوشنر در اين سفر به همراه ژنرال جوزف دانفورد رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح آمريكا براي بررسي وضعيت عراق حضور يافته‌است. ساعاتي بعد از انتشار اين خبر در رسانه‌هاي آمريكايي، يك مقام ارشد دولت ترامپ بدون اعلام نامش، سفر كوشنر به عراق را تأييد كرد.

درحالي‌كه هنوز ركس تيلرسون وزير خارجه دولت آمريكا به عراق سفر نكرده ‌است، سفر داماد ترامپ به اين كشور به گزارش‌هايي دامن زده كه حاكي از نفوذ گسترده اين جوان ثروتمند در تصميمات رئيس‌جمهور و دولت آمريكاست. 2روز پيش روزنامه نيويور‌ك‌تايمز در گزارشي نوشت، دولت‌هاي خارجي متوجه شده‌اند براي لابي با دولت جديد آمريكا بايد به سراغ داماد رئيس‌جمهور بروند. به نوشته اين روزنامه، ديدار آخر اين هفته ترامپ با رئيس‌جمهور چين كه قرار است در ويلاي شخصي ترامپ در فلوريدا برگزار شود، با رايزني سفير چين با داماد ترامپ محقق شده‌است.

كوشنر كه فرزند يك خانواده ثروتمند و مشغول در كار معاملات ملكي در ايالت نيوجرسي است، در سال2009 با ايوانكا دختر ترامپ ازدواج كرد و آنها صاحب 2 فرزند هستند. او يهودي است و از همان روزهاي نخست رياست‌جمهوري ترامپ، نامش بارها از زبان رئيس‌جمهور به‌عنوان كسي كه قرار است موضوعات سياست داخلي و خارجي آمريكا را پيگيري كند، شنيده شد.

ترامپ در روزهاي نخست رياست‌جمهوري‌اش گفت، تنها كوشنر است كه مي‌تواند مناقشه فلسطين را حل كند چون در اسرائيل دوستان زيادي دارد.جزئيات ديدارها و سفر كوشنر به عراق اعلام نشده اما مقام ارشد دولت آمريكا به رسانه‌ها گفته‌است، داماد رئيس‌جمهور مي‌خواهد خودش از نزديك وضعيت را در عراق ببيند و حمايت واشنگتن از دولت عراق را نشان دهد.

کد خبر 365916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha