همشهری آنلاین: کاهش تولید نفت لیبی، انتظار افزایش فعالیت تجاری بریتیش پترولیوم، بازداشت مدیر شرکت دولتی نفت ونزوئلا و افزایش میزان پایبندی اعضای اوپک به برنامه کاهش تولید مهمترین خبرهای جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته بود.

opec

ایرنا به نقل از رویترز نوشت: فاتح بیرول رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت: این آژانس انتظار ندارد که قیمت‌های جهانی نفت با وجود تلاش شدید کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) برای کاهش تولید این کالا به طور چشمگیری افزایش یابد.

وی افزود: سطح ذخیره‌سازی جهانی نفت بسیار بالاست، بنابراین انتظار رشد شدید قیمت‌ها غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

  •  تولید نفت لیبی به کمترین میزان ٦ ماهه رسید

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد: در پی توقف تولید نفت از میدان شراره در جنوب غرب این کشور و مختل شدن فعالیت دومین پایانه صادرات نفت لیبی، یعنی زاویه، تولید نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) هفته آخر ماه مارس به حدود ٥٠٠ هزار بشکه در روز کاهش یافت که از سپتامبر ٢٠١٦ کمترین رقم به شمار می‌آید.

  • انتظار افزایش فعالیت تجاری بریتیش پترولیوم

زیرشاخه تجاری شرکت انگلیسی بریتیش پترولیوم(بی پی) انتظار دارد که با توجه به افزایش تولید نفت فراساحلی در برزیل، بالا گرفتن برداشت نفت از ماسه‌های شنی کانادا و ترقی صنعت شیل آمریکا افزون بر رشد تقاضای انرژی در آسیا، عملکرد تجاری این شرکت به پشتوانه بهبود خرید و فروش جهانی افزایش یابد.

بنا بر اعلام رویترز، بی پی روزانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی خرید و فروش می‌کند.

  •  بازداشت مدیر شرکت دولتی نفت ونزوئلا در پی فساد کاری

مارکو مالاو، مدیر بخش تجارت بین‌الملل شرکت پی دی وی اس ای ونزوئلا به اتهام بی‌نظمی در تشریفات قراردادهای عرضه نفت به بازار داخلی بازداشت و حساب بانکی وی مسدود شد.

آنگونه که رویترز گزارش داده است، اختلال در توزیع سوخت و کمبود بنزین در این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) از جمله اقدام‌های وی ذکر شده است.

  •  میزان پایبندی‌ها به توافق اوپک در ماه مارس به ٩٥ درصد رسید

یک تحقیق رویترز پیش‌بینی کرد که با توجه به ٢٢٠ هزار بشکه در روز کاهش عرضه نفت از سوی امارات در ماه مارس، فعالیت تعمیر و نگهداری تأسیسات نفتی و ناآرامی‌ها در نیجریه و لیبی، تولید و عرضه نفت اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) برای سومین ماه متوالی در این مقطع کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که سطح پایبندی اعضا به توافق کاهش تولید در ماه مارس به ٩٥درصد برسد در حالی که این میزان برای این ماه ٩٤ درصد برآورد شده بود.

  •  تولید نفت عراق در ماه مارس کاهش یافت

تولید نفت عراق در ماه مارس (اسفند - فروردین) همگام با توافق کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) با بیش از ٣٠٠ هزار بشکه در روز کاهش به چهار میلیون و ٤٦٤ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش رویترز، صادرات نفت این کشور نیز در این مقطع به سه میلیون و ٧٥٦ هزار بشکه در روز رسید.

  •  صادرات نفت اعضای اوپک در ماه مارس کاهش یافت

به گزارش روزنامه گلف تایمز قطر، میزان صادرات روزانه نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در ماه مارس در پی پیوستن کشورهای بیشتری به توافق اخیر، با یک میلیون و ١٨٠ هزار بشکه در روز کاهش در مقایسه با ماه فوریه به ٢٤ میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه رسید.

بیشترین کاهش صادرات مربوط به ایران بود که میزان آن با ٤١٦ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه گذشته به دو میلیون و ١٨٥ هزار بشکه در روز رسید.

محموله‌های ارسالی لیبی و نیجریه نیز در همین مقطع روی هم رفته ٢٠٩ هزار بشکه در روز کاهش یافت. امارات نیز با پیوستن به توافق اخیر، برای نخستین بار از ماه ژانویه امسال صادرات نفت را ٢٢٠ هزار بشکه در روز کاهش داد.

کد خبر 365738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha