همشری‌آنلاین: حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در انتخابات پارلمانی در ایالت زارلند، که بسیاری آن را محکی برای پیش‌بینی انتخابات سپتامبر امسال می‌دانند، به راحتی پیروز شده است.

 حدود ۸۰۰ هزار رای‌دهنده واجد شرایط می‌توانستند رای خود را برای انتخاب ۵۱ کرسی مجلس کوچک‌ترین ایالت آلمان به صندوق‌ها بریزند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قصد دارد برای دور چهارم صدراعظمی هم نامزد شود اما تحت‌فشار رقبای خود به ویژه از جناح چپ است.

روز یکشنبه ششم فروردین ،حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (سی.دی.یو) موفق شد با کسب حدود ۴۱ درصد آرا در ایالت زارلند در برابر نزدیک‌ترین رقیبش یعنی حزب سوسیال دموکرات (اس.پی.دی) که حدود ۳۰ درصد آرا را کسب کرد، به راحتی پیروز شود.

با ورود مارتین شولتز از حزب چپ‌گرای سوسیال دموکرات آلمان و افزایش محبوبیت او در هفته‌های اخیر، اکنون مرکل و حزبش برای پیروزی در انتخابات ۲۴ سپتامبر، احساس خطر می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله،با وجود این، انتخابات ایالت کوچک زارلند که فقط حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، برای بسیاری محکی برای تمایل رای‌دهندگان بود.

انتخابات آلمان با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا و قوی‌تر شدن جریان‌های ملی‌گرایانه در نقاط مختلف اروپا، امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

کد خبر 365610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha