شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: جف بزوس بنیانگذار شرکت آمازون رویای هر کودک ۶ ساله‌ای در جهان را به واقعیت تبدیل کرده‌است: او درون یک روبات بزرگ مکانیکی رفته و کنترل آن را به دست گرفته‌است.

آمازون

بر اساس گزارش لایو ساینس، بزوس اين روبات بزرگ را در كنفرانس خصوصي يادگيري ماشيني، اتوماسيون خانگي، روباتيك و اكتشافات فضايي شركتش آمازون مورد آزمايش قرار داده‌است. اين روبات بزرگ 4 متري توسط شركتي كره‌اي به نام هنكاك ميرا ساخته شده‌ و اولين بار ويديوي آن در ماه دسامبر منتشر شد اما كاربردي بودن آن همواره مورد ظن قرار داشت.

روبات

اما اكنون در تصاوير جديدي كه از بزوس درحال كنترل اين روبات منتشر شده واقعيت نمايان شده است. با اين همه هنوز مشخص نيست اين روبات از چه قابليت‌هايي برخوردار است، تنها مشخص است روبات نمي‌تواند راه برود و به سقف متصل است.

روبات در فيلم هيچ جسمي را بر نمي‌دارد كه البته قابل توجه است زيرا سازندگان اين روبات ادعا دارند اين ماشين‌هاي بزرگ را با هدف انجام مشاغلي حقيقي مانند پاكسازي رآكتور فوكوشيما كهدر سال 2011 دچار آسيب شديد شد ساخته‌اند. با اين همه تاكنون در هيچ يك از ويديوهاي منتشر شده از اين روبات، او هيچ جسمي را بلند نكرده يا جا‌به‌جا نمي‌كند. همچنين از آنجايي كه روبات به منبع خارجي انرژي متصل است مشخص است كه نمي‌تواند بدون اتصال به كابل فعاليتي انجام دهد.

آمازون

با این همه به گفته یکی از طراحان این شرکت، تکمیل روبات ممکن است برای چندین سال آینده ادامه داشته باشد و آنچه در تصاویر دیده می‌شود تنها نمونه‌ای اولیه از روبات است که فناوری‌هایی ویپه مانند سطح کاربری انسان-ماشین برای کنترل بازوها را به نمایش می‌گذارد.

کد خبر 365558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha