سه‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

دومین اجلاس کاری سومین دوره شورای عالی استان‌ها چهارشنبه و پنجشنبه 23 و 24 آبان با حضور نمایندگان شوراهای سراسر کشور در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در این باره به همشهری گفت: روز چهارشنبه کمیسیون‌‌های پنجگانه این شورا شامل کمیسیون‌های عمران‌، برنامه، اقتصادی، ‌فرهنگی، نظارت و ارزشیابی با بررسی مسایل مختلف مربوط به شوراهای کشور، دستور جلسه رسمی روز پنجشنبه را آماده و برای طرح در صحن علنی ارائه می کنند.

مهدی چمران افزود: در نشست این هفته شورای عالی استان‌ها، محمد جهرمی وزیرکار  و امور اجتماعی نیز برای امضای تفاهم‌نامه‌های میان این شورا و وزارت کار در جلسه حضور خواهد داشت.

وی در عین حال گفت: قرار است در این جلسه چند آیین نامه داخلی و همچنین انتخاب اعضا به عنوان نماینده و مدافع نقطه نظرات کارشناسی این شورا در برخی مجامع و‌ کمیسیون‌های دولت، مجلس و وزارتخانه‌ها مطرح شود.

چمران با اشاره به افزایش اعضای شورای عالی استان‌ها در دوره جدید گفت: تعداد اعضای شورای عالی استان‌ها مطابق قانون از 30 نفر در دوره قبل به 72 نفر در این دوره افزایش یافته است و بر این اساس از استان‌های تا 2 میلیون نفر جمعیت 2نماینده، از استان‌های بیش از 2 میلیون نفر 3نماینده و از استان تهران نیز 4نماینده در این شورا حضور دارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین ابراز امیدواری کرد که تعامل میان شورای عالی استان‌ها، دولت و مجلس بتواند به رفع مشکلات مردم و نهادینه شدن الگوی شورایی در اداره کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه تعامل میان شورای عالی استان‌ها، دولت و مجلس نسبت به گذشته بهتر شده است گفت: خوشبختانه با توجه به آشنایی که مجلس نسبت به وظایف شورای عالی پیدا کرده اخیرا برخی لوایح ارائه شده از سوی این شورا در دستور کار مجلس قرار گرفته است و در حال حاضر روند عادی تصویب را می گذراند.

کد خبر 36550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز