همشهری آنلاین: ترکیه از آمریکا خواسته است نام فرودگاه بین‌المللی استانبول را از فهرست فرودگاه‌هایی که مشمول محدودیت‌های آمریکا در مورد حمل لوازم الکترونیکی به داخل کابین هواپیما می‌شود، بردارد.

فرودگاه

احمد ارسلان، وزیر ترابری ترکیه، روز چهارشنبه گفت که این کشور نامه‌ای را در اعتراض به مقام های ترابری آمریکا فرستاده است و در آن خوستار معافیت فرودگاه آتاتورک استانبول از این ممنوعیت شد.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، یک روز پیشتر، ممنوعیت حمل لوازم الکترونیکی بزرگتر از تلفن های همراه به داخل کابین هواپیما، برای پروازهایی که از فرودگاه های مشخصی در خاورمیانه و آفریقا عازم آمریکا هستند را اعلام کرد. فرودگاه آتاتورک در میان فرودگاه هایی است که نام آنها در این فهرست آمده است.

در این نامه آمده است که محدویت های اعمال شده توسط آمریکا راحتی مسافران را تحت تاثیر قرار می دهد و نیز آمده است که از طریق مذاکره توسط مقام های امنیتی دو طرف می توان به یک راه حل دست یافت.

دولت ترکیه اعتراضی را به بریتانیا نیز که تصمیم گرفته است تا اقدامات مشابهی را اعمال کند، ارایه خواهد کرد. همچنین ترکیه در نظر دارد تا به منظور حل این مساله، به تلاش های دیپلماتیک ادامه دهد.

کد خبر 365446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha