همشهری‌آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ساخت هم‌زمان ۱۶ آزادراه در کشور خبر داد.

خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح کنارگذر غربی کرمانشاه که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید، با اشاره ساخت هم‌زمان ۱۶ آزادراه در کشور گفت: شش مورد این پروژه‌ها عملا بسیار عظیم هستند.

خادمي از فعالیت مستقیم ۱۵ هزار نفر در انجام عملیات اجرایی این تعداد آزادراه خبر داد و اظهار کرد: به‌طور مثال فقط در آزادراه شمال در قطعه اول سه هزار و 400 نفر مشغول کار هستند. همچنین پنج هزار دستگاه ماشین سنگین در مجموع این ۱۶ پروژه آزادراهی فعال هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به ساخت هزار کیلومتر بزرگراه به‌صورت باند دوم و یا چهاربانده در کشور در سال جاری، گفت: ساخت این میزان بزرگراه با وجود تنگناهای مالی در سال جاری قابل قبول است.

او با بیان این‌که دو کریدور بزرگراهی "بندر امام (ره) به مرز بازرگان" و نیز "بندر امام (ره) -چابهار- بندر گواتر" داری ردیف اعتباری هستند، گفت: کنارگذر غربی کرمانشاه در میانه کریدور شماره ۱۰ که همان کریدور بندر امام (ره) -مرز بازرگان است قرار دارد که افتتاح آن موجب می‌شود ترافیکی ترانزیتی این مسیر وارد شهر کرمانشاه نشود و بهره‌برداری از آن عملا ترافیک شهر و تصادف‌ها را کاهش می‌دهد.

معاون وزير راه با بیان این‌که در بخش ریلی کشور تعهد ساخت سه هزار و 500 کیلومتر مسیر ریلی جدید از ابتدای عمر دولت یازدهم وجود داشت، گفت: در مرحله نخست کار احداث خطوط ریلی پنج استان شامل استان‌های کرمانشاه، رشت، همدان، کردستان و آذربایجان غربی در اولویت قرار گرفت.

خادمي افزود: عملیات زیرسازی محورهای ریلی این پنج استان تا به امروز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملا زیرسازی در این محورها تمام شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: دربحث روسازی این پنج محور به دلیل عدم ورود ریل به کشور عملا نمی‌شد اقدامی انجام داد که خوشبختانه با اختصاص فاینانس دو هزار کیلومتر ریل تهیه شده و از ابتدای امسال ریل‌گذاری در این پنج محور در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ریل‌گذاری این پنج محور، گفت: در تمامی این پنج محور در هر کدام کمتر از ۱۰۰ کیلومتر ریل‌گذاری باقی مانده و روزانه حدود پنج کیلومتر ریل‌گذاری در این محورها در حال انجام است.

خادمی با اشاره به فعال بودن کار در این پنج محور، گفت: امیدواریم که از بهار سال آینده به تدریج شاهد بهره‌برداری از این محورها باشیم و تا پایان سال بتوانیم به تمامی تعهدهاي خود در بخش ریلی کشور عمل کنیم.

کد خبر 365310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha