همشهری آنلاین: وزیر راه با اعلام تردد ۲۹ میلیون وسیله نقلیه موتوری در کشور از نصب ۱۸۸۰ دوربین نظارت تصویری در ۳۵ هزار کیلومتر راه شریانی کشور خبر داد.

عباس آخوندی

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازي، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه سپهتن و پاسگاه شریف‌آباد اظهار داشت: امنیت جاده‌ها، مسافران و کالاها، همراه با افزایش کارایی و کارآمدی اقتصادی عمده‌ترین مباحثی است که در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود.

وی افزود: ایجاد اتفاق‌های بزرگ و تاثیرگذار در زندگی مردم همچون ارتقای ایمنی راه‌ها توسط یک نفر غیرممکن است و با توجه به چندوجهی بودن این اتفاقات به همکاری همه ارگان‌ها نیاز داریم.

آخوندی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه ایمنی راه‌ها طی چند سال اخیر بیان کرد: تمام تلاش ما ایجاد همکاری و ارتباط میان وزارت راه و شهرسازی، پلیس، وزارت صنعت، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و رسانه ملی بوده است به طوری که تشکیل کمیسیون ایمنی راه‌ها به صورت مدون و منظم حاکی از بهترین دوره‌های همدلی به شمار می‌رود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تردد وسایل نقلیه موتوری به ۲۹ میلیون رسیده است که سیستم‌های قدیمی و سنتی پاسخگوی کنترل و نظارت آنها نیست بنابراین باید به دنبال اقدامات ساختاری رفت.

آخوندی خاطرنشان کرد: سال آینده دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلف در ۳۵ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور به ۱۸۸۰ عدد خواهد رسید و از طرفی سیستم یکپارچه سپهتن با همکاری پلیس و سیستم تردد ترانزیتی با همکاری گمرک موجب افزایش ایمنی راه‌ها خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از پاسگاه‌های پلیس راه متحدالشکل در سراسر کشور اظهار داشت: این پاسگاه‌ها برای ایمنی و رفاه حال پلیس که شبانه روز در شرایط مختلف جوی در طول جاده‌های کشور وظایف خود را انجام می‌دهند ایجاد شده است.

وی افزود: این پاسگاه‌ها به سیستم‌های الکترونیک و مدرن برای نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر مجهز شده‌اند و از نظر معماری نیز با سازه‌های ایرانی همخوانی دارند.

کد خبر 348899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha