با توجه به‌احتمال افزایش سفر هموطنان به زادگاه‌های خود برای انجام فرایض مذهبی در تعطیلات آخر هفته و همزمان با اوج سفر و حجم بالای ترددهای جاده‌ای در اغلب محور‌های مواصلاتی کشور، به مسافران و زائران گرامی توصیه می‌شود قبل از سفر و برای کسب اطلاع از مسیر و مقصد سفر با سامانه‌های اطلاع‌رسانی تماس بگیرند.

پيش‌بيني تجهيزات ايمني خودرو با توجه به شرايط جوي متغير اين فصل از سال به‌خصوص در محورهاي كوهستاني و خودداري از توقف‌هاي غيرضروري در حاشيه جاده‌ها و ساير نقاط كه موجب ترافيك مي‌شود از ديگر توصيه‌هاي مهم پليس است.
همچنين رئيس پليس مركز كنترل ترافيك راه‌هاي كشور با تشريح آخرين وضعيت راه‌هاي مواصلاتي كشور از ترافيك نيمه‌سنگين در آزادراه كرج - قزوين خبر داد.

سرهنگ نادر رحماني با اعلام اينكه طبق آخرين گزارش‌هاي دريافتي از مركز كنترل ترافيك راه‌هاي كشور، هم‌اكنون در باند جنوبي آزاد‌راه كرج- قزوين و كرج‌ - تهران ترافيك نيمه سنگين و در ساير جاده‌ها و معابر كشور وضعيت ترافيكي عادي و روان گزارش شده است، گفت: محور فيروزكوه در محدوده هنرستان كشاورزي از كيلومتر ۱۳ تا ۱۹ از شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۷ تا ۱۷ و چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۱۲ به‌علت عمليات روكش آسفالت، تردد خودروها همراه با ترافيك انجام مي‌شود. به گفته وي كمربندي دهلران، محور فرعي اولنگ- شاهرود تا اطلاع ثانوي مسدود است.

  • تلفن‌هاي ضروري براي مسافران

شماره تلفن 134 و سامانه پيامكي 20134 براي هواشناسي و اطلاع از وضعيت جوي جاده‌هاي كشور
شماره تلفن 141 مركز مديريت سازمان راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌اي براي آگاهي از آخرين وضعيت و محدوديت‌هاي تردد وسايل‌نقليه در محورها
سامانه پيامكي 1000141براي دريافت مسير و مسافت بهينه از طريق ارسال يك پيام حاوي نام شهر مبدا و مقصد
شماره تلفن 112 نداي امداد جمعيت هلال‌احمر با قابليت تماس رايگان و بدون نياز به سيم‌كارت
شماره تلفن 09629 سامانه اطلاع‌رساني ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر
شماره تلفن‌هاي 096550 امداد خودروي سايپا و 096440 امداد خودروي ايران خودرو

کد خبر 349076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha