سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ادعای برخی رسانه های غربی مبنی بر استقرار نیروهای این کشور در مرز مصر با لیبی را تکذیب کرد.

استقرار نظامیان روسی در مصر تکذیب شد

به گزارش ایرنا، لاوروف روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: هیچ منبع دیگری جز چند رسانه غربی مدعی استقرار نیروهای روسی در منطقه ای مرزی مصر و لیبی نشده اند.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان لاروف نوشت: رسانه های خارجی مدعی شده اند که گروهی متشکل از بیش از 20 نیروی روسی در یک منطقه مرزی مصر مستقر شده و پهپادهایی روسی هم مشاهده شده است.

وی افزود: از منابع دیگری خبری در این مورد نشنیده ام.

برخی رسانه های روسی از جمله روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس امروز به نقل از رسانه های غربی نوشتند: روسیه شماری نیروی نظامی همراه چندین فروند پهپاد در مصر مستقر کرده که گفته می شود برای کمک به ارتشبد خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی انجام گرفته است.

روزنامه روسی نوشت: نیروهای نظامی و پهپادهای روسی در پایگاه نظامی سیدی برانی مصر واقع در 100 کیلومتری مرز لیبی مستقر شده اند.

در گزارش های رسانه های غربی ادعا شده بود که استقرار این نیروها بخشی از حمایت های نظامی روسیه از ارتشبد خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی است.

لیبی از زمان مداخله نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال 2011 که به سرنگونی حکومت معمر قذافی منجر شد، تاکنون صحنه ناآرامی و هرج و مرج بوده . به دو بخش غربی در طرابلس و شرقی در بنغازی تقسیم شده است.

کد خبر 365084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha