دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

‌اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه انواع تاکسی‌ و نیز افزایش ۱۰ درصدی نرخ سرویس مدارس در سال ۹۶ موافقت کردند.

تاکسی

بررسي لايحه نرخ كرايه تاكسي‌ها‌ براي سال آينده، مهم‌ترين دستور جلسه شوراي شهر تهران بود. در اين بين، مهدي چمران، رئيس شورا پيشنهادي را در مورد تاكسي‌هاي پرايد ارائه كرد كه با موافقت ساير اعضا روبه‌رو شد. بر اين اساس مقرر شد تاكسي‌هايي مانند پرايد كه داراي حجم محدودي هستند و سوار كردن 3نفر در صندلي عقب خودرو با مشقت همراه است به‌عنوان تاكسي خطي يا تاكسي گردشي استفاده نشوند. همچنين در اين جلسه مقرر شد به ميزان 20درصد به نرخ مصوب كرايه تاكسي‌ها از ساعت 23‌تا 5صبح افزوده شود. در ادامه جلسه محسن سرخو نيز درخواست تخصيص بودجه حمايتي شهرداري براي تاكسيران‌ها را ارائه كرد.

  • آغاز حسابرسي‌هاي سال93

عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر هم از آغاز بررسي حسابرسي سال 93شهرداري تهران خبر داد. اينطور كه وي اعلام كرد حسابرسي‌هاي اين سال از سازمان فرهنگي- هنري آغاز شده است. استخدام كارمند جديد در سال 93، عدم‌كاهش نيرو، جبران هزينه‌هاي راهبردي و مديريت و عدم‌اجراي مصوبه شورا درخصوص تصفيه و ادغام مؤسسات نشر شهر، هاتف‌ شهر و فرهنگ و رسانه‌ شهر ازجمله اظهارنظرهاي مردودي بود كه دبير به آنها اشاره كرد.

رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شورا نيز در اين ميان اعتقاد داشت كه عملكرد سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران از نظر حسابرس شورا مردود است. چمران هم تأكيد كرد موارد حسابرسي كه منجر به نتيجه شده است بايد به‌صورت رسمي به شهردار اعلام شود تا نسبت به رفع و اصلاح آنها اقدام شده و متخلفان به مراجع قضايي معرفي شوند.

  • نام شوراي شهر تهران سال آينده تغيير نمي‌كند

درحالي‌كه فرماندار شهرستان ري اعلام كرد شوراي پنجم به «شوراي شهر تهران، ري و تجريش» تغيير نام خواهد يافت اما مهدي چمران اعلام كرد كه نام «شوراي شهر تهران» تغيير نخواهد كرد. اينطور كه فرماندار شهرستان ري به ايسنا گفت تغيير نام شوراي شهر تهران به شوراي شهر تهران، ري و تجريش توسط وزير كشور ابلاغ شده و شورا در دوره پنجم با اين نام فعاليت خواهد كرد. صحبت‌هاي جمالي‌پور در حالي روز گذشته عنوان شد كه چمران، رئيس شوراي شهر تهران پس از جلسه غيرعلني ديروز در جمع خبرنگاران اعلام كرد كه اين موضوع هفته گذشته در هيأت دولت و در كميسيون شوراها به‌طور رسمي مطرح شده و هيچ تغييري در نام شوراي شهر تهران در سال آينده صورت نخواهد نگرفت.

اعضاي شوراي شهر تهران همچنين مصوب كردند تا خيابان سرو تهران (سرو غربي و شرقي) در منطقه 2به نام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تغيير نام يابد. پيشنهاد اين تغيير نام كه از سوي اسماعيل دوستي مطرح شده بود ، به‌صورت دوفوريتي در صحن ارائه شد.

در همين ارتباط مجتبي شاكري، رئيس كميته نامگذاري معابر شورا از گفت‌وگوي معصومه آباد، ديگر عضو شورا با خانواده آيت‌الله رفسنجاني خبر داد و گفت: گويا خانواده نيز نظر خاصي درخصوص اين نامگذاري‌ها ندارند. آباد هم در اين خصوص اظهار داشت: طي تماسي با آقاي محسن هاشمي رفسنجاني نامگذاري محلي در تهران به نام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني را با ايشان درميان گذاشتم كه با استقبال و تقدير ايشان از شوراي شهر تهران همراه بود؛

ضمن آنكه بيان كردند فرقي نمي‌كند كدام خيابان به نام ايشان نامگذاري شود. در نهايت تغيير نام خيابان سرو در منطقه 2به رأي گذاشته شد كه به نام آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تغيير نام داده خواهد شد. همچنين در اين جلسه تغيير نام خيابان حجربن عدي به نام مرحوم آيت‌الله خوشوقت در دستور كار شورا قرار گرفت كه به تصويب رسيد.

در ادامه جلسه 2خيابان فاقد نام ديگر به نام آيت‌الله حق‌شناس و آيت‌الله مجتبي آقاتهراني‌ نامگذاري شد. گفتني است روز گذشته اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران 10بند از تبصره‌هاي بودجه سال 96شهرداري تهران را كه توسط فرمانداري ايراد گرفته شده بود‌پس از اصلاح برخي تبصره‌ها و پاسخ ساير بند‌ها به تصويب رساندند.‌

  • رويه، دفاع از كيان شورا باشد

در این جلسه، رئيس شوراي شهر تهران نسبت به حواشي به‌وجود آمده براي يكي از اعضا واكنش نشان داد. مهدي چمران با بيان اينكه يك روزي من گفتم بايد از هم دفاع كنيم و در غيراين صورت ضربه مي‌خوريم، افزود:

«رويه ما از ابتدا دفاع از كيان شورا بوده و من هم از اين عضو شورا و هم از كيان شورا دفاع مي‌كنم اما اين كمال ناجوانمردي و بي‌انصافي است كه مي‌گويند همه‌‌چيز تقصير رئيس شوراست.» وي اضافه كرد: «اگر آن دوست عزيز به جاي آنكه نامه سازمان بازرسي را به سايت خبري بدهد به شورا مي‌داد به يقين اين موضوع بهتر حل مي‌شد و اينقدر هم به چشم بد به شورا نگاه نمي‌كردند.» احمد دنيا مالي نيز بر حفظ كيان شورا تاكيد كرد.

جدول

کد خبر 364875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha