یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از نقاشی‌های «آدولف هیتلر» در موزه «دیوانگی» به‌نمایش درآمد.

نقاشی

یک اثر نقاشی از کارهای «آدولف هیتلر» دیکتاتور آلمانی،‌ در نمایشگاهی ایتالیایی که با عنوان «موزه دیوانگی» برگزار شده است، به‌نمایش درآمد.

این نمایشگاه از ۱۱ مارس (شنبه، ۲۱ اسفندماه) افتتاح شده و در آن، آثاری از «فرانسیسکو گویا» و «فرانسیس بیکن» هم عرضه می‌شود. «موزه دیوانگی» که توسط «ویتوریو اسگاربی» منتقد تلویزیونی برگزار شده، روی رابطه بین هنر و بیماری‌های روانی تمرکز دارد.

«اسگاربی» دلیل انتخاب نقاشی «هیتلر» را این‌گونه بیان کرد: این اثر درون ذهن فردی دیکتاتور و آدمکش را نمایان می‌کند. این نقاشی نشان‌دهنده روان پریشان و بدبختی «هیتلر» است.

تا کنون چند نقاشی از «هیتلر» در حراجی‌های دنیا به فروش رسیده، اما این نخستین‌بار است که یکی از کارهای او در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. رئیس حزب نازی که جان میلیون‌ها نفر را گرفت، پیش از ورود به عرصه‌ تاریک زندگی‌اش، هنرمندی ناموفق بود؛ اما جالب است که نقاشی‌های او همچنان به قیمت گزاف در حراجی‌ها فروخته می‌شود.

«هیتلر» در دوران جوانی و هنگامی که در مونیخ و وین زندگی می‌کرد، صدها اثر نقاشی خلق کرد که البته نمونه‌های جعلی فراوانی نیز از آن‌ها در بازار فروش آثار هنری وجود دارد و از آنجا که او سبک منحصربه‌فردی در نقاشی نداشت و فقط کپی می‌کرد، تشخیص اصالت کارهای او، بسیار دشوار است.

کد خبر 364836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha