همشهری آنلاین: برخی منابع آگاه در آستانه سفر صدراعظم آلمان به آمریکا، از علاقه ترامپ برای استفاده از تجربیات وی در زمینه تعامل با روسیه خبر دادند.

نظرخواهی ترامپ از مرکل: چگونه با پوتین رفتار کنم؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در حالی روز سه شنبه آینده میهمان کاخ سفید خواهد بود که به گفته برخی از منابع وابسته به دولت واشنگتن، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قرار است از وی درباره سیاست رفتار با روسیه نظرخواهی کند.

این نخستین دیدار رو در روی رهبران آلمان و آمریکا از بعد از روی کار آمدن ترامپ در ۲۰ ماه میلادی ژانویه است.

سطح مشارکت آلمان در پرداخت هزینه های ناتو، حل و فصل بحران اوکراین، پناهجویان سوری و اتحادیه اروپا از دیگر موضوعات مورد بحث میان این دو پیش بینی می شود.

گفتنی است دولت برلین در طول کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، از طرفداران «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات بود. در عین حال، ترامپ همواره از منتقدین سیاست «درهای باز» مرکل مبنی بر پذیرش پناهجویان به اروپا بوده است و در نهایت مرکل نیز طرح ضد مهاجرتی وی مبنی بر ورود اتباع ۷ کشور مسلمان به خاک آمریکا را که بعدها به ۶ کشور کاهش یافت، مورد نقد قرار داده است.

اما از میان همه موضوعاتی که بین این دو به بحث گذاشته خواهد شد، نظرخواهی ترامپ از بابت روسیه بیش از همه جالب خواهد بود به ویژه آنکه وی از پیش از ورود به کاخ سفید، بهبود روابط واشنگتن-مسکو را خواستار شده و قابلیت های رهبری «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را ستوده بود.

به گفته یک منبع آگاه، ترامپ مشتاق شنیدن نظرات مرکل و تجربیات وی پیرامون تعامل با پوتین است. او علاقمند به آگاهی از استنباط وی از چگونگی رفتار با روسیه است.

کد خبر 364677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha